SV Oosterwolde deelt de punten met SV Bedum

Sportlaan 12
9781CL
BEDUM

BEDUM - Het eerste uitduel van de competitie leverde SV Oosterwolde het eerste punt op. Tegen SV Bedum, net als de Friezen een fusieclub, werd gelijk gespeeld. Bij rust leidden de Stellingwervers nog met 1-2 door doelpunten van Dominggus Nussy en Robin Bouland. In het tweede bedrijf bepaalden de gastheren de eindstand vanaf de stip op 2-2.

Voor aanvang van de wedstrijd werd met een ceremoniële plechtigheid een gloednieuw kunstgrasveld geopend door de wethouder van de Gemeente Het Hogeland, waar Bedum onder valt. Nadat de festiviteiten waren afgesloten, waren het de Oosterwoldenaren die sterk van start gingen. Na enkele minuten leek dit resultaat op te leveren, doch de treffer van Robin Bouland kon wegens buitenspel geen goedkeuring van de arbiter van dienst verkrijgen.

Even later was het alsnog raak voor de bezoekers, toen een corner van Jelmar de Vries tot doelpunt werd gepromoveerd door Dominggus Nussy (0-1).

Halverwege het eerste bedrijf moest Marco van Hooff vanwege een blessure het veld verlaten. Gevero van der Veen was zijn vervanger.

Na ruim een half uur spelen kwamen de Bedumers op ietwat twijfelachtige wijze op gelijke hoogte. De gelijkmaker ontstond door een makkelijk gegeven indirecte vrije schop op de rand van het doelgebied, na een vermeende terugspeelbal op doelman Jarno Atsma. Vanaf 5 meter afstand werd de bal in het doel gewerkt (1-1).

De gastheren konden niet lang van de gelijke stand genieten, want in één der laatste van de eerste 45 minuten had Robin Bouland een geplaatst afstandsschot in huis, dat in de bovenhoek verdween. 1-2 was tevens de ruststand.

De tweede helft was ongeveer een kwartier onderweg, toen de Groningers, na een struikelpartij van Jari Wieldraaijer, waarbij een Bedum aanvaller in het strafschopgebied ten val kwam, een strafschop kregen toebedeeld. De penalty werd onberispelijk benut (2-2).

Enige ogenblikken later kreeg Sander van Rozen een uitgelezen mogelijkheid om zijn ploeg andermaal op voorsprong te zetten. Na een mooie steekpass kwam Van Rozen vrij voor de keeper en probeerde hij deze met een boogbal te verschalken. De thuisclubgoalie kon nog net een doelpunt voorkomen, door de bal met de vingertoppen aan te raken.

Vlak hierna kwam Giovanni Bos voor Jelmar de Vries binnen de lijnen. Met nog ongeveer een kwartier op de klok kopte Kristan Boeree een corner goed in. Door een speler van de thuisclub werd de bal over zijn eigen doel gekopt.

Aan de andere kant produceerde SV Bedum een snelle aanval over links, waarna Jarno Atsma tot twee keer op een geweldige manier redding bracht en de bal tot corner verwerkte. Met Remco Rosema en Bjorn Wagenaar als vervangers van Jari Wieldraaijer en Bjorn Wagenaar brak de slotfase aan. Er zou nog een aardige kans voor de thuisspelende equipe volgen. Omdat een vrije trap van Bedum tot twee keer toe werd ingeschoten, maar even zo vaak gekeerd werd door sluitpost Atsma, leverde deze mogelijkheid geen treffer meer op en eindigde het duel in 2-2. Op basis van de gehele wedstrijd (in de eerste helft SV Oosterwolde beter en in de tweede helft SV Bedum beter) een terechte uitslag.

Volgende week zaterdag speelt SV Oosterwolde op het eigen Sportpark Oostenburg tegen Be Quick 1887. Aanvang van het duel is 14.30 uur.