Aanname beleid

Voordat je vrijwilliger/medewerker wordt bij S.V. Oosterwolde
Als sportvereniging willen we, voordat je vrijwilliger of medewerker bij ons wordt, een goed beeld van je hebben.
We vinden het zeer belangrijk dat onze leden, jeugdleden en overige betrokkenen, onbezorgd kunnen sporten in een veilig sportklimaat en bij de trainers, begeleiders en overige vrijwilligers in veilige handen zijn.

Door een goed aannamebeleid willen we voor zover mogelijk ernstige problemen voorkomen. Voor mensen met verkeerde bedoelingen is onze vereniging geen plek. Het verlangen van onder andere een ‘Verklaring omtrent Gedrag’ helpt daarbij.

Wij nemen de volgende stappen bij het werven en inzetten van nieuwe vrijwilligers of medewerkers:

✓ De vrijwilliger wordt bekend gemaakt met de gedrags- en omgangsregels van S.V. Oosterwolde. Je moet akkoord gaan voor de naleving hiervan.
✓ Mogelijk worden je referenties gecheckt. De club(s) waar je vandaan komt worden gebeld.
✓ Elke drie jaar verlangen we dat je een nieuwe VOG kan overleggen.
✓ Begeleiders en trainers van onze teams zijn of worden lid van de KNVB. Op het moment dat de KNVB overgaat tot de invoering een VOT (Verklaring Onderwerping Tuchtrecht) dan kan S.V. Oosterwolde ervoor kiezen de vrijwilliger een VOT te laten tekenen. Daarmee valt begeleider onder het tuchtrecht van de KNVB en is hij daarvan op de hoogte.

Het is nadrukkelijk de bedoeling dat deze maatregelen voorkomen dat ongewenste situaties zich voordoen. Voor mensen met verkeerde bedoelingen is namelijk geen plek binnen de S.V. Oosterwolde.