SV Oosterwolde te sterk voor SV Marum

Hoornweg 40 B
9363EH
MARUM

MARUM - SV Oosterwolde leverde een knappe prestatie door hoogvlieger SV Marum in eigen huis op een nederlaag te trakteren. Na een 1-2 tussenstand zegevierden de Stellingwervers uiteindelijk met 2-4. Sander van Rozen was tweemaal trefzeker voor de gasten. De overige productie werd verzorgd door Giovanni Bos en Robin Wagenaar.

Het duel, gespeeld in een winderig Marum, was nog maar amper op gang of de Friezen kregen al een aardige kans. Martijn Wieldraaijer schoot, na een mooie solo door het centrum, net naast. Een aantal minuten later werd een vrije trap van Jelmar de Vries door de keeper van Marum over de lat gewerkt. Uit de daarop volgende corner kopte Kristan Boeree de bal tegen de lat.

Aan de andere kant was de thuisclub bij de eerste de beste mogelijkheid even later wel succesvol. Na een rappe aanval over rechts werd de 1-0 binnen geschoten. Lang konden de Groningers niet van de voorsprong genieten, want enkele ogenblikken later lag de gelijkmaker in het net. Na een mooie voorzet van Robin Bos scoorde Giovanni Bos de 1-1.

Nog voor de rust namen de bezoekers zelfs de leiding. Een scherp genomen hoekschop van Jelmar de Vries werd door Sander van Rozen met een knal in de bovenhoek gepromoveerd tot doelpunt. 1-2 was tevens de ruststand.

Vrij vlot na de pauze trof Sander van Rozen andermaal doel, middels een harde schuiver (1-3). Daarna duurde het tot halverwege het tweede bedrijf voor er weer opwinding voor de doelen ontstond. Eerst waren het de gastheren die 2 grote kansen op de aansluitingstreffer kregen. SV Oosterwolde ontsnapte hierbij op miraculeuze wijze. Vlot daarna testte Giovanni Bos de capaciteiten van de vijandelijke goalie. Laatstgenoemde kwam als winnaar uit de strijd. Ook een inzet van Dominguss Nussy werd, ten koste van een hoekschop, die niets op zou leveren, vakkundig door de goalie van Marum verwerkt tot hoekschop.

Met nog circa 10 minuten op de klok brachten de Marumers de spanning terug middels een knappe treffer (2-3). Remco Rosema en Robbin Wagenaar vervingen vervolgens Jelmar de Vries en Giovanni Bos. In de laatste minuut van de officiële speeltijd schoot invaller Robin Wagenaar zijn ploeg definitief in veilige haven. Een mooie combinatie met Dominguss Nussy werd door Wagenaar afgerond met een geplaatst schot in de bovenhoek (2-4).

Marco van Hooff en Gevero van der Veen kwamen nog binnen de lijnen voor Kristan Boeree en Dominguss Nussy. Gescoord werd er niet meer, zodat de zwarthemden na het laatste fluitsignaal van arbiter Van der Born drie punten aan het totaal konden toevoegen.

Aankomede zaterdag speelt SV Oosterwolde op het eigen Sportpark Oostenburg de thuiswedstrijd tegen Zuidhorn. De aftrap vindt om 14.30 uur plaats.