Opnieuw geen driepunter voor SV Oosterwolde

2e klasse J

16 april 2022 14:30

J. Wenting

OOSTERWOLDE – Voor de zesde wedstrijd op rij heeft SV Oosterwolde geen overwinning weten te boeken. Zaterdag werd in de thuiswedstrijd tegen LTC uit Assen met 1-1 gelijkgespeeld, nadat de Assenaren bij rust met 0-1 voorstonden. Martijn Wieldraaijer bezorgde zijn ploeg vanaf de strafschopstip toch nog een punt.

Onder prima weersomstandigheden, maar op een nog altijd hobbelig veld was de thuisploeg al in de tweede minuut gevaarlijk. Echter, uit een corner kopte Jari Wieldraaijer net naast. Enkele minuten later schoot LTC een erg makkelijk gegeven vrije trap net naast het doel van Luca Veenman. Even daarna kreeg Robin Bouland uit de draai een schietmogelijkheid, maar hij kon de bal onvoldoende kracht en richting meegeven. Na ruim een kwartier was LTC aan de andere kant gevaarlijk, maar de verdediging van de Stellingwervers stond z’n mannetje.

Toen er een kwart wedstrijd gespeeld was, kregen de gasten een vrije trap ter hoogte van de achterlijn. Deze werd goed voor het doel gebracht en daar stond Romano Djababoe klaar om de bal binnen te koppen: 0-1. Op het halfuur kreeg Dennis Westerhof de bal in de loop mee, hij haalde verwoestend uit, maar zijn volley trof de lat. In de tegenstoot was doelman Veenman attent bij een uitbraak van de groenhemden. Vlak voor rust dacht de kort daarvoor voor Dennis Westerhof ingevallen Martijn Wieldraaijer recht te hebben op een penalty, maar de scheidsrechter Wenting wilde er niet aan. Daardoor gingen beide teams bij een 0-1 stand aan de thee.

De thuisploeg opende het tweede bedrijf sterk. Een uitstekende actie van Giovanni Bos, een listig schot van Robin Bouland en schoten van Stefan Wagenaar hadden niet het gewenste resultaat. De bezoekers konden daar weinig tegenover stellen. Na ruim een uur verving Jelmar de Vries de moegestreden Giovanni Bos. De zwarthemden behielden het betere van het spel en kregen zo’n twintig minuten voor tijd loon naar werken. Martijn Wieldraaijer werd binnen de beruchte lijnen onreglementair ten val gebracht. De toegekende strafschop werd door Wieldraaijer zelf feilloos tegen de touwen geschoten: 1-1.

Een minuut na de gelijkmaker had Wieldraaijer zijn ploeg zelfs op voorsprong kunnen schieten, maar in twee instanties kreeg hij het leer niet langs de LTC-sluitpost. In het restant van de wedstrijd gingen beide formaties nog voor de volle winst, maar echte kansen werden er niet gecreëerd. Remco Rosema kwam nog binnen de lijnen voor aanvoerder Stefan Wagenaar, maar gescoord werd er niet meer. Beide ploegen moesten derhalve genoegen nemen met een punt: 1-1.

20220416_161652.jpg

Aanstaande zaterdag speelt SV Oosterwolde een uitwedstrijd tegen Elim. Onder de rook van Hoogeveen zal om 14.30 uur worden afgetrapt.