SV Oosterwolde verslaat QVC met minimaal verschil

Meerweg 4
8715EK
STAVOREN

STAVOREN - De uitwedstrijd tegen QVC leverde SV Oosterwolde een nipte overwinning op. In Stavoren viel met nog ruim een kwartier op de klok het eerste en naar later bleek enige en dus beslissende doelpunt. Robbin Wagenaar was de matchwinner.

In een onderhoudende openingsfase was de eerste kans voor de bezoekers. De Stavorense keeper wist echter wel raad met de inzet van Robbin Wagenaar. Hierna waren er 2 mogelijkheden voor QVC. De eerste was een knal, die na een gevaarlijke aanval over vele schijven niet zo gek ver naast de kooi van sluitpost Jarno Atsma van SV Oosterwolde ging. Even later moest Atsma wel handelend optreden bij een schot. De keeper stond zijn mannetje.

Halverwege het eerste bedrijf nam Jelmar de Vries een corner dermate scherp, dat deze bijna rechtstreeks het doel in vloog. Met veel moeite slaagde de goalie van de thuisclub erin zijn doel schoon te houden. Dit was tevens het laatste wapenfeit van de eerste 45 minuten, zodat de beide teams de thee met een doelpuntloze tussenstand opzochten.

Met Ruben Buikema voor Giovanni Bos waren de gasten na een aantal minuten spelen erg dicht bij de openingstreffer. Doch de vrije schop van Jelmar de Vries kende de lat als eindstation. Aan de andere kant was Atsma paraat bij een kopbal na een mooie voorzet.

Na een kwartier spelen in de tweede helft zette Ruben Buikema goed door. Hij kwam een heel eind, maar zag zijn pegel vlak langs de verkeerde kant van de paal gaan. Ook de gastheren lieten weer van zich horen. Na een vlotte aanval werd het resulterende schot op het laatste moment geblokt door de Stellingwerfse defensie.

Bij de zwarthemden kwam even later Gevero van der Veen binnen de lijnen voor naamgenoot Ramon van der Veen. Enkele minuten hierna was het raak voor de Oosterwoldenaren. Na een fraaie pass van Sander van Rozen was het Robbin Wagenaar die doeltreffend tot afronding kwam (0-1). Enige ogenblikken later werd de score bijna verdubbeld. En nu waren de rollen omgedraaid: Wagenaar de Frans van Dusschoten (aangever) en Van Rozen de André van Duijn ((bijna) afmaker), maar diens schot scheerde over de deklat.

Met nog een kleine 10 minuten te spelen was de equipe uit Stavoren erg dicht bij de gelijkmaker. Een kopbal ging rakelings over de Oosterwoldiger lat. Vlak hierna probeerde Robin Bos het maar eens van erg grote afstand. Hij zag de doelverdediger ver voor zijn veste staan. Het leer ging maar net voorlangs.

Sander van Rozen werd vervolgens vervangen door Sylven Berger. In de slotfase kreeg SV Oosterwolde nog 2 aardige mogelijkheden. Beiden waren voor Gevero van der Veen. De eerste was een pegel die net over ging en de tweede, na een combinatie met Robbin Wagenaar, een knal die op de doellijn door een verdediger van QVC werd gekeerd. Verder gebeurde er niets noemenswaardigs meer, zodat na het laatste fluitsignaal van arbiter Paulusma de punten mee in de tas naar Oosterwolde gingen.

Voor SV Oosterwolde is de winterstop aangebroken. Die wordt onder meer gevuld met deelname aan het Leekster Voetbalgala, waar op zaterdag 23 december de eerste ronde wordt afgewerkt. Op zaterdag 27 januari 2024 wordt de competitie hervat. En er staat meteen een kraker van jewelste op het programma, als het op de tweede plaats staande Balk op bezoek komt op Sportpark Oostenburg. Er wordt om 14.30 uur afgetrapt.