SV Oosterwolde in extremis naast VV Workum

Workum 1

10 februari 2024 14:30

R. Griemink

OOSTERWOLDE - In de derde wedstrijd van dit kalenderjaar speelde SV Oosterwolde ook voor de derde maal gelijk. Het thuisduel tegen Workum eindigde in 1-1. Het venijn zat hem in de staarten der beide helften. De bezoekers openden de score in de laatste van de eerste 45 minuten, terwijl de Stellingwervers diep in blessuretijd van het tweede bedrijf door Sander van Rozen, na een ouderwetse scrimmage, nog de gelijkmaker produceerden.

De gastheren moesten het onder meer stellen zonder de geblesseerde Robbin Wagenaar, Martijn Wieldraaijer en doelman Jarno Atsma. Laatstgenoemde werd vervangen door Dennis Hoogenkamp, die al na een paar minuten een eerste waarschuwingsschot op zich af zag gevuurd. Hoogenkamp slaagde voor deze krachtproef. Enige minuten hierna ging een Workumse pegel niet gek veel over de Oosterwoldse veste, waarna weer enkele tijd later Dennis Hoogenkamp opnieuw aan de bak moest bij een grote kans van de gasten. De goalie kwam andermaal als winnaar uit strijd, waarna ook de resulterende hoekschop onbenut werd gelaten.

Toen de klok al 45 minuten aangaf, viel alsnog de 0-1. De bal werd uit een vrije schop binnengekopt. Deze treffer was niet onverdiend te noemen, aangezien Workum duidelijk de bovenliggende partij was. SV Oosterwolde had het lastig en was nog niet tot een serieuze mogelijkheid gekomen.

Dat werd anders in de tweede helft. De thuisclub liet na de pauze veel strijdlust zien en allereerst kreeg Robin Bos een aardige mogelijkheid, die niet in een doelpunt kon worden omgezet. De thuisclub appelleerde voor hands van een Workumer, doch arbiter Griemink ging hier niet in mee. Een knal van Jelmer de Vries ging rakelings naast, terwijl de grootste kans voor Robin Bos was. Hij strandde echter op de vijandelijke sluitpost.

Met nog een klein kwartier te spelen kreeg de bezoekende equipe een dot van een mogelijkheid om de wedstrijd in het slot te gooien. Omdat dit verzuimd werd, mochten de Oosterwoldenaren blijven hopen op een punt. En de vechtlust die in de tweede helft ten toon werd gespreid werd beloond. Na een vrije trap, waarbij ook doelverdediger Hoogenkamp mee naar voren kwam, ontstond een aardige klutssituatie. Nadat de stofwolken waren opgetrokken, bleek Sander van Rozen het laatste zetje te hebben gegeven en stond er plotseling 1-1 op het scorebord, wat ook de eindstand werd.

Aankomende zaterdag speelt SV Oosterwolde het uitduel tegen DWP. Op Sportpark De Grie in Sintjohannesga wordt om 15.00 uur afgetrapt.