SV Oosterwolde en VV Balk eindigen zoals ze begonnen

3e klasse A

27 januari 2024 14:30

P. Pool

OOSTERWOLDE - Bij het duel tussen SV Oosterwolde en VV Balk vielen geen treffers. Het duel tussen de beide hoogvliegers (3e respectievelijk 2e op de ranglijst) was meer spannend dan fraai, zodat de uiteindelijke brilstand als een passend resultaat kon worden beschouwd.

Voor de wedstrijd was er een minuut stilte voor Jacob Veensma. Hij was oud-grensrechter en -omroeper van DIO en lid van de klussenploeg van DIO en later SV Oosterwolde.

Het duurde daarna lang voordat de wedstrijd op gang kwam. In de openingsfase blaften de twee elftallen   nauwelijks, zodat van bijten al helemaal geen sprake was. Het eerste noemenswaardige moment van het duel viel na ruim een half uur te noteren. Een kansje voor Sander van Rozen werd niet afgerond. Vlak voor de pauze kreeg Martijn Wieldraaijer, na een gevaarlijke corner, de grootste kans van de eerste 45 minuten. Omdat het leer de touwen echter niet vond, brak de pauze aan met een doelpuntloze tussenstand.

De tweede helft zou voor iets meer spannende momenten zorgen. Zo mikte Sander van Rozen na een paar minuten spelen net naast en belandde een kopballetje van Dominggus Nussy enige minuten daarna in de handen van de keeper.

Vlak hierna had Martijn Wieldraaijer twee goede acties op de linkerflank in huis. Dit resulteerde in twee kansen voor Jelmar de Vries en Sander van Rozen. Beiden wisten niet tot scoren te komen.

Met nog circa een kwartier te spelen kreeg een aanvaller van de bezoekers een gele kaart voorgeschoteld door arbiter Pool. Omdat dit zijn tweede van de middag was, mocht de Balkster voortijdig op zoek naar de douche. Ondanks de numerieke minderheid volgden hierna de beste kansen voor de gasten. Tot tweemaal toe mochten zij vanuit kansrijke positie aanleggen voor een vrije schop. Met name de tweede poging was bijna raak: deze belandde op de bovenkant van de lat van het domein van de Oosterwoldse keeper Jarno Atsma.

Bij de Stellingwervers kwamen Derk Veenstra en Ramon van der Veen nog binnen de lijnen voor Joey Latumalea en Martijn Wieldraaijer. Gescoord werd er ook in de slotfase niet, zodat beide ploegen genoegen moesten nemen met een punt.

Aankomende zaterdag speelt SV Oosterwolde het uitduel tegen CVVO. In Lemmer wordt om 14.30 uur afgetrapt.