SV Oosterwolde niet opgewassen tegen Achilles 1894

11 mei 2022 19:30

OOSTERWOLDE - SV Oosterwolde heeft nog geen einde kunnen maken aan de reeks wedstrijden zonder zege. Ook het duel tegen Achilles ‘94 ging verloren. De ploeg uit Assen verliet Sportpark Oostenburg met 3 punten. Na een 0-1 ruststand stond er na 90 minuten een einduitslag van 1-2 op het scorebord. De Stellingwerfse treffer werd door Martijn Wieldraaijer geproduceerd.

De eerste helft kende nauwelijks hoogtepunten. Door vele kleine overtredingen, de meeste werden door de bezoekers begaan, lag het tempo laag en het spel vaak stil. De enige kans die ontstond, werd gelijk ook gepromoveerd tot een treffer. Een droge knal van een meter of 18 van een Drentse aanvaller was keeper Luca Veenman van SV Oosterwolde na ongeveer een kwartier spelen te machtig (0-1).

Het tweede bedrijf was een stuk aantrekkelijker en de voorsprong van Achilles werd al snel verdubbeld. Nadat eerst een goede aanval nog was afgesloten met een schot in het zijnet, was het enkele minuten later wel raak. Een aanval door het centrum werd succesvol afgerond (0-2).

Een paar minuten later kwamen de Friezen weer helemaal terug in de wedstrijd. Jordi Linneman zette aan de rechterkant Giovanni Bos aan het werk. Deze won het duel van zijn directe tegenstander en zette voor, waarna de (samen met Kristan Boeree) na de pauze ingevallen Martijn Wieldraaijer de bal binnen kon tikken (1-2). Niet veel later waren de gastheren dicht bij de gelijkmaker. Een corner van Remco van de Avoird werd door Jari Wieldraaijer niet zo gek ver over gekopt.

Na een klein uur voetballen ontstond een enorme scrimmage voor het doel van de bezoekers. Na wat flipperkast voetbal kwam het leer uiteindelijk voor de voeten van Remco van de Avoird terecht. Hij had een aardige volley in huis, die met de nodige moeite gestopt kon worden door de sluitpost van de Assenaren.

De thuisclub probeerde een beter resultaat dan een nederlaag te bewerkstelligen, grote kansen ontbraken echter. Omdat geen van de beide equipes het net niet meer wist te  vinden, eindigde het duel in een 1-2 overwinning voor Achilles ’94.

IMG_0351.JPG

Volgende week zaterdag speelt SV Oosterwolde het uitduel tegen De Weide. In Hoogeveen wordt om 15.00 uur afgetrapt.