Vrijwilliger worden?

26 januari 2022 20:30

Namens SV Oosterwolde neemt het bestuur deel aan de cursus ‘Succesvol vrijwilligers werven’. De cursus bestaat uit drie workshops. Tijdens deze workshops wordt op een interactieve manier kennis en ervaringen gedeeld. Dit alles met als doel om inzicht en tips te krijgen over hoe we vrijwilligers kunnen werven en behouden.

Zoals jullie ongetwijfeld weten kan onze vereniging niet bestaan zonder vrijwilligers. Als lid van de vereniging kom je tijdens wedstrijden graag in de kantine voor een kopje koffie of thee of haal je een drankje tijdens de derde helft. Wel fijn als er dan iemand achter de bar staat om je te helpen. Als ouder wil je graag dat je kinderen goed worden begeleid tijdens de traingingen en wedstrijden. Wel fijn dat er iemand opstaat om iedere zaterdag langs de lijn te staan en twee avonden in de week op het trainingsveld te staan. Het onderhoud van de velden en gebouwen gaat niet vanzelf, iedere week wordt er door vrijwilligers hard gewerkt om alles er tip top uit te laten zien.

Heeft u er wel eens over nagedacht hoeveel mensen zich hier wekelijks vrijwillig voor inzetten? Heeft u er wel eens over nagedacht, dat zodra uw kind op de vereniging is, er altijd mensen zijn die de zorg voor uw kind(eren) dan vrijwillig van u overnemen? Wellicht is dit het moment om ook zelf eens te bedenken of er iets is, al is het maar iets kleins en eenmaligs, dat u kunt doen voor de vereniging.

We willen van SV Oosterwolde een vereniging maken die gedragen wordt door veel vrijwilligers. Vele handen maken immers licht werk. Daarom kunt ook u binnenkort een telefoontje van ons verwachten met de vraag wat u voor onze club zou kunnen doen. Samen sterk!

Heeft u na het lezen van dit bericht al het idee om ons te ondersteunen? We kunnen op dit moment goed hulp gebruiken in onze kantine.

Lijkt je dat wat? Laat het ons dan weten door een mailtje te sturen naar [email protected]

Sportieve groet,

Het bestuur: