Wat betekenen de nieuwe coronamaatregelen voor onze vereniging?

24 september 2021 20:15

We mogen weer meer! Per 25 september vervalt de anderhalve meter afstandsregel. Publiek is welkom bij trainingen en wedstrijden. De leden van S.V. Oosterwolde kunnen weer zonder beperkingen sporten, maar hoe zit het met het gebruik van de kantine?

Toegangsbewijs

Voor het zittend nuttigen van drinken en eten in de sportkantine heb je, als je 13 jaar en ouder bent, een CoronaToegangsBewijs (CTB) nodig. Dit betekent dat alleen bezoekers die volledig zijn gevaccineerd, een herstelbewijs hebben of een toegangstest (die 24 uur geldig is) hebben gedaan welkom zijn.

Dit levert dilemma’s op. We willen namelijk niemand weigeren die lid is of komt kijken, maar we willen wel onze verantwoordelijkheid nemen.

Gelukkig zijn er een aantal uitzonderingen gemaakt in de regels. Hoe ziet dat er nu uit?

Vanaf 25 september 2021 is het mogelijk toegang tot horeca te krijgen met een corona-toegangsbewijs. Voor de sport zijn er een aantal uitzonderingen hierin. Zo is het mogelijk om een deel van de sportkantine af te scheiden van de rest van de ruimte zodat de sportkantine gebruikt kan blijven worden ook zonder coronatoegangsbewijs. Belangrijk hierbij is dat er een duidelijk afgescheiden gedeelte voor de horeca zichtbaar moet zijn met bijv. een lint, tape of een plantenbak.

Wanneer er wel een CTB (Coronatoegangsbewijs) nodig is:

• voor het zittend nuttigen van eten en drinken binnen in het afgescheiden gedeelte voor horeca;

Wanneer er geen CTB (Coronatoegangsbewijs) nodig is:

• voor het gebruik van terrassen buiten en het afhalen van eten en drinken;
  • voor het nuttigen van afgehaald eten en drinken buiten het afgescheiden horeca gedeelte;

Wat gaan wij doen?

Wij gaan onze kantine splitsen. Er komt een afgescheiden gedeelte waar mensen met een CTB hun eten en drinken zittend mogen nuttigen. Om hier te zitten moeten zij in staat zijn om een CTB te tonen.

De rest van de kantine / bar-gedeelte zal als afhaalpunt worden gebruikt. Er komt een looproute en na het ontvangen van het eten / drinken, dient men meteen weer naar buiten te gaan.

We zullen deze richtlijnen met regelmaat evalueren en aanpassen als dat kan.

We gaan er van uit dat iedereen op deze manier kan genieten op de manier zoals we dat altijd graag willen en dat iedereen zijn / haar eigen verantwoordelijkheid neemt.

Sportieve groet,
Bestuur S.V. Oosterwolde