SV Oosterwolde in doelpuntrijk onderuit tegen Nijland

25 maart 2024 9:15

NIJLAND - De toeschouwers in Nijland konden in het duel tussen de plaatselijke VV en SV Oosterwolde van een zevental doelpunten genieten. Omdat de thuisclub daarvan een kwartet voor haar rekening nam, bleven er drie over voor de Oosterwoldenaren, die daarmee dus met een 4-3 nederlaag de thuisreis moesten aanvaarden. De Stellingwerfse productie werd verzorgd door Sander van Rozen, Robin Bouland en een verdediger van Nijland die zijn eigen doelverdediger verschalkte.

Toen er een kwartier gespeeld was, keken de bezoekers reeds tegen een 2-0 achterstand aan. Eerst waren de Nijlanders middels een snelle uitbraak over links succesvol en enkele minuten daarna verdween een kopbal uit een goed genomen hoekschop tegen het net achter goalie Dennis Hoogenkamp van SV Oosterwolde.

Enkele minuten later zaten de gasten weer in de wedstrijd. Een eerste waarschuwingsschot van Sander van Rozen, na een mooie aanval over links, werd door de verdediging van Nijland nog verwerkt tot corner, die niets opleverde. Doch een volgende hoekschop bracht wel het gewenste resultaat: diezelfde Van Rozen liet de keeper van Nijland in de korte hoek kansloos (2-1).

Ruim 5 minuten voor rust bracht Nijland de marge weer op 2, toen de bal op de stip belandde na een overtreding binnen het Ooststellingwerver strafschopgebied. Dennis Hoogenkamp werd kansloos gelaten (3-1). Omdat aan de andere kant een knal van Ruben Buikema door de thuisspelende doelman tot corner werd verwerkt, uit welke geen gevaar voortvloeide, zochten de beide equipes de thee op met een 3-1 tussenstand.

Binnen 10 minuten spelen in het tweede bedrijf kregen de gastheren 2 aardige mogelijkheden om de voorsprong nog verder te vergroten. Zo werd een vrije schop op randje 16 geblokt door de muur van verdedigers en schoot enige ogenblikken later een aanvaller alleen voor Hoogenkamp hoog over. Tussendoor had Jari Wieldraaijer bij een tegenaanval zijn vizier eveneens te hoog afgesteld. Hierna werd Giovanni Bos vervangen door Sylven Berger.

Met nog ruim een half uur op de klok, produceerden de zwarthemden voor de tweede keer deze middag de aansluitingstreffer. Robin Bouland scoorde met een harde schuiver in de hoek, 3-2. Na een mooie solo had Robin Bos een harde schuiver in huis, die de sluitpost van Nijland als eindstation kende.

Toen SV Oosterwolde, met Derk Veenstra en Ramon van der Veen voor Joey Latumalea en Ruben Buikema, aanstalten maakte om het slotoffensief op te starten, kregen zij andermaal een tegenslag te verwerken. Een harde inzet was Hoogenkamp te machtig (4-2). Opnieuw toonde de ploeg van trainer Jan Haan veerkracht. Robbin Wagenaar kopte nog op de lat, maar de derde aansluitingstreffer viel in blessuretijd alsnog. Een eigen doelpunt van een verdediger van Nijland leverde een treffer en daarmee de 4-3 op. Vlak hierna floot de scheidsrechter de over het geheel genomen vrij gelijk opgaande wedstrijd waarbij Nijland wat effectiever omging met de kansen, af.

Aankomende zaterdag speelt SV Oosterwolde op het eigen Sportpark Oostenburg tegen QVC uit Stavoren. Aanvang 14.30 uur.