SV Oosterwolde doet zichzelf tekort tegen Veendam 1894

3 mei 2023 17:30

VEENDAM - SV Oosterwolde moest in een matige wedstrijd een nederlaag incasseren tegen laagvlieger Veendam 1894. In stadion De Lange Leegte was de thuisclub, die ondanks al gedegradeerd te zijn nog zeer gemotiveerd voetbalde, met 2-0 te sterk voor de Stellingwervers. De doelpunten werden gelijkmatig over de beide helften verdeeld.

De eerste goede kans van het duel was voor Robbin Wagenaar. Na een mooie steekbal probeerde Wagenaar de vijandelijke goalie te verschalken met een listig kopballetje over hem heen. De keeper had echter iets te lange armen en kon de bal vangen. Even later zette Martijn Wieldraaijer knap door. Hij leverde een scherpe voorzet af, die door Sander van Rozen net naast gekopt werd.

Na een goed genomen corner kopte Kristan Boeree tegen de lat, de rebound werd weer ingekopt door Dominggus Nussy. De bal passeerde duidelijk de doellijn, wat echter niet werd waargenomen door de arbitrage. Enige minuten later werd een vrije trap van Robbin Wagenaar door de sluitpost van de Groningers prima uit de hoek gehaald. Dit ging ten koste van een corner, die niets opleverde.

In de slotfase van het eerste bedrijf viel de eerste mogelijkheid van de gastheren te noteren. Na een hoekschop werd de bal net naast geschoten. Dit bleek echter uitstel van executie voor de bezoekers, want pal voor rust produceerde de thuisclub alsnog de openingstreffer. Het leer werd diagonaal ingeschoten en verdween onhoudbaar voor doelman Jarno Atsma tegen de touwen. 1-0 was tevens de ruststand.

Het eerste gevaarlijke moment in de tweede helft kwam van de zijde van Veendam 1894. In kansrijke positie werd net naast geschoten. Bij de gasten werd vlot hierna Dominggus Nussy vervangen door Giovanni Bos, terwijl vervolgens ook Jeffrey Venema binnen de lijnen kwam voor Gevero van der Veen.

Toen de tweede 45 minuten al aardig gevorderd waren, zag arbiter Tyler in een duel om de bal in het Friese strafschopgebied tussen Robin Bouland en een Veendammer een overtreding. De bal belandde op de stip en tevens werd Bouland een gele prent voorgeschoteld. Omdat dit zijn tweede was, kon Bouland vervroegd onder de douche. De strafschop werd in eerste instantie gestopt door keeper Jarno Atsma, maar de rebound werd alsnog ingeschoten, waarmee de eindstand op 2-0 werd bepaald.

Aankomende zaterdag is SV Oosterwolde vrij. De week daarna (13 mei) wordt op het eigen Sportpark Oostenburg aangetreden tegen Kollum. De aftrap vindt plaats om 14.30 uur.