SV Oosterwolde in blessuretijd langs Zuidhorn

6 april 2023 19:45

OOSTERWOLDE - Toen SV Oosterwolde in de thuiswedstrijd tegen Zuidhorn enige minuten voor tijd de gelijkmakende 1-1 moest incasseren, leek het duel in een puntendeling te eindigen. In de absolute slotfase was het echter Jari Wieldraaijer die de Stellingwervers een 2-1 overwinning bezorgde. De openingstreffer eerder werd door jongere broer Martijn Wieldraaijer geproduceerd.

De wedstrijd kwam wat langzaam op ging. Het eerste wapenfeit was na een klein kwartier spelen een Oosterwoldse corner die door Robin Bouland over werd geschoten. Aan de andere kant werd een treffer van de bezoekers wegens buitenspel geannuleerd. Ook de Friezen zagen een doelpunt afgekeurd worden, toen Martijn Wieldraaijer, voordat hij binnen tikte, zijn tegenstander een duw had gegeven.

Na circa een half uur spelen kwamen de Groningers gevaarlijk opzetten. Doelman Jarno Atsma wilde uitkomen, maar gleed uit. Een Zuidhorner aanvaller schoot in, Atsma was de situatie echter tijdig meester en wist daarna ook de rebound onschadelijk te maken.

Het laatste gevaar in het eerste bedrijf ontstond uit een corner van Jelmar de Vries. Deze belandde op het hoofd van Martijn Wieldraaijer. Omdat laatstgenoemde recht in de handen van de sluitpost van Zuidhorn kopte, zochten beide equipes de thee op met een doelpuntloze tussenstand.

Toen de tweede helft ongeveer 10 minuten bezig was, werd Jelmar de Vries neergelegd door zijn directe tegenstander. Omdat dit binnen de beruchte lijnen gebeurde, werd de bal door scheidsrechter Schulte op de stip gelegd. Martijn Wieldraaijer wist wel raad met dit buitenkansje (1-0).

Het duurde hierna tot om en nabij een kwartier voor tijd voordat er weer een kans te noteren viel. De voor Jelmar de Vries ingevallen Robbin Wagenaar (ook Remco Rosema kwam in de loop van de tweede 45 minuten binnen de lijnen, voor Sander van Rozen) werd door de jongste Wieldraaijer in kansrijke positie aangespeeld, doch slaagde er niet in om af te ronden. Een kopbal van Jari Wieldraaijer uit een hoekschop van Giovanni Bos trof evenmin doel; het leer belandde in de ballenvanger.

Redelijk onverwacht stond een aantal minuten daarna opeens de gelijkmaker op het scorebord. Net binnen het strafschopgebied werd een speler van Zuidhorn tegen de vlakte gewerkt, zodat opnieuw een penalty resulteerde. Deze werd feilloos benut (1-1). Slechts een paar ogenblikken later had het zomaar 1-2 kunnen staan. De paal werd het eindstation van een snelle aanval van de gasten. Hier ontsnapten de gastheren.

Toen de klok al een tijdje de 90 minuten aangaf en iedereen zich leek te moeten verzoenen met een gelijkspel werd een diepe bal binnen de Zuidhornse zestien opgepikt door Robbin Wagenaar die teruglegde, waarna Jari Wieldraaijer de luid bejubelde 2-1 tegen de touwen prikte en daarmee de drie punten op Sportpark Oostenburg hield.

Aankomende zaterdag speelt SV Oosterwolde opnieuw een thuiswedstrijd. Tegenstander is dan het Asser Achilles 1894. De aftrap is om 14.30 uur.