SV Oosterwolde in extremis naast LTC

19 november 2022 18:00

OOSTERWOLDE - Lang leek de thuiswedstrijd tegen LTC in een nederlaag te eindigen voor SV Oosterwolde. Door een doelpunt halverwege het tweede bedrijf hadden de bezoekers uit Assen een 0-1 voorsprong genomen. Diep in blessuretijd wist Jari Wieldraaijer de gelijkmaker binnen te tikken en daarmee zijn ploeg alsnog een punt te bezorgen.

Het bal werd al vlot geopend. In de tweede minuut tikte keeper Anne Blomsma van SV Oosterwolde binnen de beruchte lijnen een Drentse aanvaller aan, waarna de goed leidende scheidsrechter het leer op de stip legde. De elfmeter kwam tegen de paal, zodat de gastheren met de schrik vrijkwamen.

Aan de andere kant zocht Robbin Wagenaar na voorbereidend werk van Sander van Rozen het doel iets te hoog en enige minuten later daalde een inzet van Wagenaar net te vroeg om gevaarlijk te kunnen worden.

In de slotfase van het eerste bedrijf had LTC een aardige aanval door het centrum in petto, de uitkomende Anne Blomsma redde bekwaam. Omdat er tot de pauze verder niets noemenswaardig gebeurde, brak het rustsignaal aan met een 0-0 tussenstand.

Met Jari Wieldraaijer voor Kristan Boeree was de tweede helft nog maar een paar minuten oud of een verdediger van de Assenaren leverde een verkeerde terugspeelbal af. Dit leek een grote kans te kunnen worden, echter de bal stuitte tegen een been van Sander van Rozen, waarna de vijandelijke sluitpost het leer eenvoudig op kon rapen.

Na een uur spelen werd Robbin Wagenaar andermaal gevaarlijk. Hij speelde zichzelf goed vrij, echter het resulterende schot belandde tegen de vuisten van de Asser goalie.

Vlak hierna werden Marco van Hooff en Dominggus Nussy vervangen door Ype de Jong en Jean Pierre N’Gouan. Laatstgenoemde zette al snel een counter op. N’Gouan bediende Martijn Wieldraaijer die de doelman op zijn weg vond.

De bezoekers waren enkele minuten later wel succesvol. Na een vlotte aanval leek het gevaar door de Stellingwerfse defensie te worden verijdeld, de bal werd echter toch binnengetikt (0-1).

Na een scherpe vrije trap van Jelmar de Vries vond er binnen het strafschopgebied van LTC een botsing plaats, die leidde tot een opstootje. Resultaat hiervan was dat zowel Jean Pierre N’Gouan als een verdediger van de gasten een gele prent kregen voorgeschoteld.

Met nog een klein kwartier op de klok leverde Bjorn Wagenaar een scherpe vrije schop af. Deze leek in de bovenhoek te belanden, edoch de doelverdediger wist middels een uiterste krachtsinspanning zijn doel vooralsnog schoon te houden.

Het had er alle schijn van dat de wedstrijd in 0-1 zou eindigen, totdat de zojuist voor Sander van Rozen in de ploeg gekomen Giovanni Bos de bal kreeg. Met een uitgekiend hakje bereikte Bos de mee opgekomen Jari Wieldraaijer die de 1-1 eindstand tegen de touwen schoot.

Aankomende zaterdag speelt SV Oosterwolde de uitwedstrijd tegen Drenthina. In Emmen wordt om 14.30 uur afgetrapt.