SV Oosterwolde kan ruime voorsprong niet vasthouden

Be Quick 1887 1

2e klasse L

8 oktober 2022 14:30

N. Schulte

OOSTERWOLDE - Voor de derde maal op rij slaagde SV Oosterwolde er niet in om een voorsprong over de streep te trekken. In de thuiswedstrijd tegen Be Quick 1887 bleek zelfs een 3-0 tussenstand niet voldoende om een driepunter te behalen. Na 90 minuten stond een 3-3 eindstand op het scorebord. Robbin Wagenaar was tweemaal trefzeker, Jean Pierre N’Gouan scoorde de openingstreffer voor de Stellingwervers.

Het was al snel raak voor de gastheren. Robbin Wagenaar legde de bal op een presenteerblaadje voor Jean Pierre N’Gouan, die hier wel raad mee wist en beheerst de 1-0 binnenschoof. Aan de andere kant werd de uitkomende thuisclubdoelman Jarno Atsma wel gepasseerd, doch de Oosterwoldse defensie voorkwam verder gevaar. Niet gek veel later werd een veelbelovende aanval van de bezoekers afgesloten met een schot dat ver over de Friese veste heenging.

Na bijna een half uur spelen ontstond na een corner een aardige scrimmage voor het Groninger doel. Met enig kunst- en vliegwerk wisten de gasten het leer weg te werken. Even hierna kon Martijn Wieldraaijer alleen op de vijandelijke goalie afgaan. Laatstgenoemde kwam als winnaar uit de strijd. Toch zou de 2-0 vlot hierna wel vallen. Robbin Wagenaar speelde de bal aan de rechterkant naar Robin Bouland. Via Martijn Wieldraaijer zette Bouland voor en koppend verdubbelde Wagenaar de score.

Diezelfde Bouland had een paar minuten voor het rustsignaal opnieuw een voorzet op Robbin Wagenaar in huis. De sluitpost van Be Quick struikelde en Wagenaar kon eenvoudig tot score komen. 3-0 was tevens de ruststand.

Het tweede bedrijf, met Gevero van der Veen voor Jari Wieldraaijer, was nog niet zo lang bezig of Jean Pierre N’Gouan leek vrije doorgang richting doel te krijgen, echter werd hij teruggefloten wegens buitenspel, een op zijn minst twijfelachtige beslissing.

Niet gek veel later was er andermaal een negatieve rol voor de arbitrage weggelegd toen een bezoekende aanvaller eerst een overtreding op Gevero van der Veen maakte en vervolgens eenvoudig naar de grond ging binnen de beruchte lijnen. De scheidsrechter van dienst trapte erin en legde de bal op de stip, terwijl Gevero van der Veen de strijd geblesseerd moest staken. Hij werd vervangen door Marco van Hoof. Ook Sander van Rozen verliet het veld. Bjorn Wagenaar kwam voor hem binnen de lijnen.

De penalty, overigens de derde die de Oosterwoldenaren dit seizoen al tegen kregen, werd benut (3-1). Met nog ruim een kwartier op de klok viel ook de 3-2. Een voorzet van links werd strak langs goalie Atsma gekopt. En het duurde niet lang of de gelijkmaker lag eveneens in het net, toen een diepe crosspass zacht werd ingeschoten, waarna een aanvaller van Be Quick het laatste tikje gaf.

In de laatste minuut van de reguliere speeltijd kreeg Robbin Wagenaar, na voorbereidend werk van Jean Pierre N’Gouan, nog een aardige kans om alsnog de zege binnen te slepen, echter zijn schot belandde in de handen van de keeper van de gasten, zodat de wedstrijd in 3-3 eindigde.

Aanstaande zaterdag speelt SV Oosterwolde in Assen het duel tegen Achilles 1894. Aanvang 15.00 uur.