SV Oosterwolde in doelpuntrijk duel onderuit bij LTC

Wethouder Bergerweg 24
9406XP
ASSEN

ASSEN - Het uitduel in Assen tegen LTC leverde veel goals maar geen punten op voor SV Oosterwolde. Een drietal treffers van Robbin Wagenaar bleek niet genoeg te zijn voor succes. Wagenaar maakte de eerste twee doelpunten van de wedstrijd en ook de laatste. Omdat de Drenten tussendoor viermaal het net vonden, stond er na 90 minuten een eindstand van 4-3 op het scorebord.

De gastheren startten sterk en dwongen doelverdediger Jarno Atsma van SV Oosterwolde tot meerdere reddingen. Na een minuut of 20 kwamen de Stellingwervers wat onder de druk uit en kwamen er ook kansen. Zo kreeg Martijn Wieldraaijer een goede mogelijkheid na een mooie voorzet, doch zijn inzet ging over het doel.

Na een klein half uur spelen was het wel raak voor de bezoekers. De knal van Martijn Wieldraaijer kon nog wel gekeerd worden door de vijandelijke keeper, maar hij was kansloos op de rebound van Robbin Wagenaar (0-1).

Enkele minuten later was diezelfde Wagenaar opnieuw dicht bij een doelpunt, zijn schot werd echter van de lijn gehaald. Vlak voor de pauze was Wagenaar alsnog voor de tweede maal succesvol toen hij zichzelf prachtig vrij maakte en tegen de touwen pegelde (0-2). En bijna werd het voor rust nog mooier voor de Oosterwoldenaren, toen Martijn Wieldraaijer, na een mooie pass van Robin Bos, keihard inschoot. De bal belandde tegen de onderkant van de lat, zodat de thee op werd gezocht met een 0-2 tussenstand.

Na een paar minuten spelen in de tweede helft raakten de zwarthemden andermaal het houtwerk. Middels een strakke voorzet bereikte Giovanni Bos Robbin Wagenaar, die de paal  trof.

Hierna kantelde de wedstrijd volledig. Binnen een kwartier produceerde de thuisclub een kwartet aan treffers. Eerst werd een Drentse aanvaller binnen het strafschopgebied volledig vrijgelaten, waarna deze feilloos raak schoot (1-2). Vervolgens werd de 2-2 langs de kansloze Jarno Atsma geschoten. Vlak hierna belandde een vrije trap vol in de kruising (3-2). En de gifbeker was nog niet leeg voor de Friezen, want ook de 4-2 werd door LTC gefabriceerd. De 5-2 werd SV Oosterwolde bespaard, toen een Asser inzet de lat als eindstation kreeg.

Bij de gasten werd Giovanni Bos vervangen door Sander van Rozen, terwijl vlot daarna Gevero van der Veen binnen de lijnen kwam voor Remco Rosema

Enkele ogenblikken voor tijd pegelde de equipe uit Assen opnieuw tegen de lat. Aan de andere kant was Robbin Wagenaar, met zijn derde van de middag, nog wel een keer succesvol. Omdat er verder niet meer gescoord werd, eindigde het duel in 4-3, een uitslag die wel een juiste afspiegeling van de wedstrijd was.

Volgende week zaterdag staat voor SV Oosterwolde de thuiswedstrijd tegen Drenthina uit Emmen op het programma. Op Sportpark Oostenburg wordt om 14.30 uur afgetrapt.