SV Oosterwolde in slotfase onderuit tegen Velocitas

2e klasse L

24 september 2022 14:30

P.M.T.P. Souhuwat

OOSTERWOLDE – In de eerste competitiewedstrijd van het seizoen slaagde SV Oosterwolde er niet in om een gunstig resultaat te bewerkstelligen. De Stellingwervers gingen op eigen veld voortvarend van start en namen door treffers van Robbin Wagenaar een 2-0 voorsprong tegen Velocitas, maar na 90 minuten stond er een eindstand van 2-3 op het scorebord. De gastheren eindigden het duel met 10 man, na een rode kaart voor Martijn Wieldraaijer.

Het eerste gevaar van het duel kwam van de kant van de gasten. Doelman Jarno Atsma van SV Oosterwolde redde bekwaam. Bij de tegenaanval was het aan de andere kant wel meteen raak. Jean Pierre N’Gouan bediende Robbin Wagenaar die beheerst de 1-0 binnen werkte.

Diezelfde N’Gouan had enige minuten later een prima crosspass in huis, waarmee hij Martijn Wieldraaijer bereikte. Wieldraaijer zette Robbin Wagenaar aan het werk. In kansrijke positie besloot deze terug te leggen op Wieldraaijer, waar zelf een poging wagen een betere optie leek te zijn.

Halverwege het eerste bedrijf schoot keeper Jarno Atsma de bal tegen een aanvaller van de gasten, waarna de bal opgepikt werd door Jari Wieldraaijer, die balverlies leed. Dit leverde een schotkans op voor Velocitas, echter werd het doel ruim te hoog gezocht.

Enkele ogenblikken later kon Dominggus Nussy vrij uithalen en scoren. Wegens vermeend buitenspel werd de treffer geannuleerd, een op het oog twijfelachtige beslissing. De tweede Friese treffer kwam er alsnog. Jean Pierre N’Gouan bereikte Martijn Wieldraaijer. Diens inzet werd middels een hakje tot treffer gepromoveerd door Robbin Wagenaar (2-0).

Even later brachten de bezoekers de marge terug tot 1. Een diepe bal belandde precies tussen goalie Atsma en een aanvaller van de Groningers. Laatstgenoemde kon het leer oppikken en in het lege doel deponeren. 2-1 was tevens de ruststand.

De tweede helft was nog maar net begonnen of de diep gestuurde Robbin Wagenaar had bijna zijn derde treffer te pakken. Alleen voor de vijandelijke doelverdediger produceerde hij een lob die echter net naast ging.

Na een uur spelen had een middenvelder van Velocitas een prima steekpass door het midden in huis. Atsma kwam op tijd uit zijn kooi en wist verder gevaar te verijdelen. Enige minuten hierna was laatstgenoemde kansloos toen een bezoekende aanvaller binnen het strafschopgebied vrij kon uithalen en de gelijkmakende 2-2 tegen de touwen schoot.

Ruim 5 minuten daarna ontstond een opstootje. Toen de kruitdampen opgetrokken waren, toonde arbiter Souhuwat Jari Wieldraaijer en een speler van de ploeg uit Groningen een gele kaart, terwijl Martijn Wieldraaijer een rode prent voorgeschoteld kreeg.

Middels een corner werd Velocitas vlak hierna gevaarlijk. Met enig kunst- en vliegwerk wist de defensie van de zwarthemden de bal weg te werken. Na een overtreding binnen de beruchte lijnen kregen de gasten vanaf de penaltystip een uitgelezen mogelijkheid om op voorsprong te komen. Jarno Atsma stopte deze echter uitstekend.

Gevero van der Veen en Giovanni Bos losten Jean Pierre N’Gouan en Sander van Rozen af. Met 10 man probeerden de Oosterwoldigers stand te houden. Zij leken hierin te slagen, doch in extremis sloeg de bezoekende equipe nog toe. Een hoekschop werd half weg gewerkt, maar weer terug voor het doel gebracht, waarna een speler van Velocitas de bal binnen kon koppen (2-3) en de punten mee naar Groningen gingen.

Aankomende zaterdag speelt SV Oosterwolde de uitwedstrijd tegen SV Bedum. Aftrap is om 15.00 uur.