SV Oosterwolde maakt het spannend maar wint wel van DZOH

2e klasse J

26 september 2020 14:30

Onbekend

EMMEN - Het duel in Emmen tussen DZOH en SV Oosterwolde kende een spectaculair scoreverloop. Na een klein uur spelen hadden de Stellingwervers een 0-3 voorsprong in handen. Ruim een kwartier later had de thuisclub de score gelijk getrokken. De Oosterwoldenaren toonden veerkracht en wisten nog tweemaal te scoren, zodat na 90 minuten een eindstand van 3-5 op het scorebord stond. Grote man bij de Friezen was Jean Pierre N’Gouan, die 3 keer doel trof. De overige treffers kwamen van Kristan Boeree en Robin Bos.

De eerste mogelijkheid van het duel was voor de gasten. Robbin Wagenaar trachtte met een lob de vijandelijke goalie te verschalken, maar hij zocht het doel te hoog. Even later lieten ook de Drenten van zich horen, toen een aanvaller vanuit de draai inschoot. Keeper Luca Veenman van SV Oosterwolde had een passend antwoord op de inzet.

Na een goede actie van Jean Pierre N’Gouan kreeg Robbin Wagenaar andermaal een scoringskans. Ditmaal was het de Drentse sluitpost die redding bracht. DZOH kreeg hierna een grote kans om de man van het scorebord aan het werk te zetten, echter na een slim overstapje werd de bal vanuit vrije positie hoog over geschoten.

Nadat Bjorn Wagenaar niet zo gek ver naast geschoten had, was het na ruim een half uur spelen alsnog raak voor de Oosterwoldse fusieclub. Na prima voorbereidend werk van Jean Pierre N’Gouan was het Kristan Boeree die de score opende (0-1). Nog voor de pauze werd de score verdubbeld en ditmaal was Jean Pierre N’Gouan zelf de gevierde man. Uit een hoekschop van Remco van der Avoird deponeerde N’Gouan het leer tegen de touwen (0-2).

In de laatste minuut van de eerste 45 zetten de bezoekers de marge bijna op 3, doch Robbin Wagenaar kon een fraaie actie van Remco Rosema niet tot doelpunt promoveren, zodat de beide equipes de thee opzochten met een 0-2 ruststand.

Na ongeveer 10 minuten spelen in het tweede bedrijf viel alsnog de derde goal van de uitspelende formatie. Een voorzet op maat van Martijn Wieldraaijer werd bij de tweede paal binnen geknikt door Jean Pierre N’Gouan. Amper een minuut later kwamen de gastheren alweer terug in de wedstrijd. Luca Veenman was kansloos op een kopbal (1-3).

Vlak hierna kon Jean Pierre N’Gouan een pass van Remco Rosema niet onder controle krijgen, waardoor een mogelijke kans verloren ging. Aan de andere kant was het vervolgens wel weer raak voor DZOH. Een vrije trap werd knap tegen de touwen geschoten (2-3).

Halverwege het tweede bedrijf werd Pieter Theelen door trainer Erik van der Meulen van SV Oosterwolde vervangen door Daniël Kooistra. Kooistra stond koud in het veld of hij moest toezien, dat het thuisspelende elftal de gelijkmaker produceerde (3-3).

DZOH - SVO.jpeg

Enkele ogenblikken later kwam Dennis Westerhof voor Martijn Wieldraaijer binnen de lijnen, terwijl even daarna Remco Rosema werd vervangen door Robin Bos. Bjorn Wagenaar was enige minuten later middels een vrije schop net niet succesvol, maar toen de klok al aardig richting de 90 minuten ging, was Robin Bos dat wel. Na een prachtige actie knalde de invaller de 3-4 in het doel. En ook de 3-5 viel nog. Na een solovoorstelling besliste Jean Pierre N’Gouan het duel definitief in Oosterwolds voordeel (3-5). In blessuretijd maakte Dennis Westerhof bijna het halve dozijn vol, maar omdat zijn kopbal over het doel ging, bleef het bij 3-5 en gingen de punten mee naar Oosterwolde.

Volgende week zaterdag speelt SV Oosterwolde op eigen terrein tegen FC Meppel. Op Sportpark Oostenburg wordt om 15.00 uur afgetrapt.