Ruime uitzege SV Oosterwolde in Assen

Wethouder Bergerweg 24
9406XP
ASSEN

ASSEN – Na de nederlaag van afgelopen zaterdag heeft SV Oosterwolde zich dinsdagavond uitstekend herpakt. In Assen werd bij LTC knap met 1-4 gewonnen van de nummer 3 van de ranglijst, bij rust stond het al 0-3. De doelpunten werden gemaakt door Bjorn Wagenaar, Remco van de Avoird en Robbin Wagenaar (2).

Op een gloednieuwe kunstgrasmat startte de thuisploeg sterk met veel balbezit, maar de Oosterwoldse defensie hield vrij gemakkelijk stand. Na een minuut of 10 slaagden de bezoekers erin onder de druk uit te voetballen. Dit leverde vrij snel de openingstreffer op. Yannick Akkerman stuurde de razendsnelle Robbin Wagenaar weg. Hij legde de bal panklaar voor broertje Bjorn, waarna deze eenvoudig kon afronden: 0-1. Beide teams waren na dat doelpunt redelijk aan elkaar gewaagd.

Na een kwart wedstrijd werd de score verdubbeld. Bjorn Wagenaar zette vanaf de linkerflank Jordi Linneman met een prachtige steekpass aan het werk. Linneman zocht en vond de vrijstaande Remco van de Avoird. Van de Avoird kopte de bal van een meter of 5 hard achter de Asser goalie: 0-2. Nog binnen het halfuur werd er opnieuw gescoord. Bjorn Wagenaar lanceerde Robbin Wagenaar. Oog in oog met de keeper bleef Wagenaar ijzig kalm en hij wipte fraai de 0-3 tegen de touwen. Kort daarna probeerde Jordi Linneman het vanaf 20 meter met een lob, maar deze ging net over.

In het laatste kwartier voor rust probeerde LTC van alles om terug in de wedstrijd te komen. Enkele afstandsschoten en standaardsituaties konden de Stellingwerfse formatie niet verontrusten. Beide teams zochten bij een 0-3 stand de kleedkamers op voor de thee.

Het tweede bedrijf was nog maar net onderweg of de zwarthemden kregen een uitgelezen mogelijkheid de score verder op te voeren. De jarige Yannick Akkerman zette goed door en gaf de bal prima voor op Jordi Linneman. Echter, Linneman vond het zijnet. Het spel golfde op en neer. Luca Veenman bracht knap redding op een kopbal van één van de groenhemden en Bjorn Wagenaar volleerde net over. Even later scoorde de Assenaren alsnog. Romano Djababoe kreeg de bal in de loop aangespeeld, omspeelde doelman Veenman en de topscorer van 2J schoof de 1-3 binnen.

In die fase was het even alle hens aan dek voor de gasten. Een Drentse aanvaller teisterde de paal met een flinke pegel. Verder leverde het overigens geen echte kansen op. In de omschakeling bleven de Friese voorwaartsen gevaarlijk. Remco Rosema verving na ruim een uur spelen Jelmar de Vries. Zo’n 20 minuten na rust ontving Bjorn Wagenaar de bal aan de linkerkant uit een ingooi. Wagenaar kon ongehinderd voorzetten op de ongedekte Robbin Wagenaar, waarna het voor de Oosterwoldse topschutter een koud kunstje was de 1-4 binnen te knikken.

Kort na dit doelpunt raakte de thuisclub opnieuw het aluminium. Het spel bleef op en neer golven. Robbin Wagenaar kreeg na een uittrap van Veenman een flinke kans, maar verzuimde zijn hattrick te voltooien. Silvan ten Cate loste daarna Robin Bouland af. In de slotfase moest LTC met 10 man verder na een rode kaart, waarna Dennis Westerhof binnen de lijnen kwam voor Robbin Wagenaar. In de laatste minuut miste Bjorn Wagenaar nog een grote kans. Na één minuut extra tijd blies de uitstekend fluitende scheidsrechter Volders voor het einde van de wedstrijd en voegde de ploeg van trainer Erik van der Meulen 3 punten aan het totaal toe.

20220308_215348.jpg

Aanstaande zaterdag staat voor SV Oosterwolde de uitwedstrijd tegen Drenthina op het programma. In Emmen wordt om 14.30 uur afgetrapt.