SV Oosterwolde in slotfase onderuit tegen Drenthina

Oude Roswinkelerweg 112
7814RT
EMMEN

EMMEN – Het uitduel tegen Drenthina leverde SV Oosterwolde geen punten op. De Stellingwervers waren de bovenliggende partij en gaven nagenoeg geen kansen weg, maar stonden na afloop wel met lege handen. Het enige doelpunt van de wedstrijd, door de thuisclub in de slotfase gescoord, bleek na afloop de winnende treffer te zijn. De bezoekers beëindigden het duel met 10 man, nadat Robin Bouland de rode kaart kreeg voorgeschoteld.

In de openingsfase waren het de Drenten die het initiatief hadden. Veel verder dan een schotje, dat keeper Luca Veenman van SV Oosterwolde niet kon verontrusten, en een vrije trap vanaf een kansrijke plek die enkele meters naast het doel ging, kwamen zij niet.

Na ruim een kwartier spelen leverde Jordi Linneman een prima pass af op Bjorn Wagenaar. Deze zocht het doel echter te hoog. Enige minuten later was het Robin Bos die Robbin Wagenaar bediende. Echter, ook nu was het eindresultaat een schot dat over het doel verdween. Verder gebeurde er in de eerste helft nauwelijks iets noemenswaardigs, zodat de thee opgezocht werd met een doelpuntloze tussenstand.

Het eerste gevaar in het tweede bedrijf kwam van de kant van de gasten. Robin Bos vond andermaal Robbin Wagenaar. Hij werd gestuit door een verdediger, maar de bal kwam voor de voeten van Bjorn Wagenaar. Diens schuiver rolde slechts een klein stukje langs de voor hem verkeerde kant van de paal. Enkele ogenblikken hierna zette Robin Bouland scherp voor. Robbin Wagenaar kwam goed voor zijn man, doch kopte de bal over het doel. Ook Yannick Akkerman was dichtbij een treffer, toen een door Jordi Linneman opgezette aanval, met Bjorn Wagenaar als tussenstation, bij Akkerman terechtkwam. Ook nu stond het vizier niet op scherp.

Na ruim een uur spelen verving trainer Erik van der Meulen van SV Oosterwolde Bjorn Wagenaar en Jordi Linneman door Jean-Pierre N’Gouan en Martijn Wieldraaijer. Laatstgenoemde invaller was al vlot dichtbij een treffer, maar de Drentse doelman stond op zijn plek. Bij de Friezen vond vervolgens andermaal een dubbele wissel plaats. Dennis Westerhof en Jari Wieldraaijer kwamen in het veld voor Jelmar de Vries en Yannick Akkerman. Deze beide invallers waren een paar minuten later betrokken bij een goede aanval. Westerhof gaf voor en Wieldraaijer schoot van dichtbij in, doch de bal ging naast.

De Emmenaren hadden tot dat moment aanvallend nauwelijks iets in de melk te brokkelen, maar in de 84e minuut sloegen zij keihard toe. Een diepe bal werd door een aanvaller op juiste waarde beoordeeld. Hij was de Oosterwoldse defensie te snel af en tikte de bal over de uitgekomen Veenman tegen de touwen (1-0).

Toen de klok bijna de 90 minuten bereikt had kwam het leer na een corner bij Stefan Wagenaar. Zijn schot werd door de goalie van Drenthina tegen Robbin Wagenaar geblokt, waarna de bal in het doel belandde. De treffer werd echter wegens buitenspel geannuleerd door arbiter Heikens.

Hierna probeerden de gasten uit alle macht alsnog de gelijkmaker te produceren en het werd nog even grimmig. Robin Bouland ontving een rode prent, toen hij de bal wegtrapte en deze per ongeluk de scheidsrechter raakte. Gescoord werd er niet meer, zodat de terugreis naar Oosterwolde met een nederlaag moest worden aanvaard.

IMG-20220315-WA0001.jpg

Aanstaande zaterdag speelt SV Oosterwolde het thuisduel tegen FC Meppel. Op Sportpark Oostenburg wordt om 15.00 uur afgetrapt.