SV Oosterwolde krijgt te weinig tegen DESZ

Veenhofweg 1
8431NH
OOSTERWOLDE FR

OOSTERWOLDE – Afgelopen zaterdag heeft ons vlaggenschip niet weten te winnen van DESZ uit Zwartsluis. Na een 0-0 ruststand eindigde de wedstrijd in 1-1. De bezoekers kwamen via een fraai schot op voorsprong, maar kort voor tijd wist Martijn Wieldraaijer de dikverdiende gelijkmaker op het bord te zetten.

Onder een heerlijk voorjaarszonnetje, maar op een erg moeilijk te bespelen veld, begonnen beide teams aan de wedstrijd. Na een aftastende openingsfase kreeg Remco van de Avoird na ruim 10 minuten een dot van een kans, maar hij stuitte op de doelman van de gasten.

DESZ zakte in en leunde op de verdediging. SV Oosterwolde had een overwicht, zonder echt grote kansen te creëren. Na een halfuur spelen werd Robbin Wagenaar vrijgespeeld. Vanuit een moeilijke hoek schoot hij hoog over, nadat de bal net opstuiterde toen hij wilde uithalen.

Kort voor rust kreeg de thuisploeg enkele corners achter elkaar. Met het nodige kunst- en vliegwerk wisten de Zwartsluisers hun doel schoon te houden. Vlak voor het rustsignaal schoten zij van afstand hoog over. Zodoende kon keeper Luca Veenman in schone kleding met zijn team aan de thee.

Het tweede bedrijf begon met Jean-Pierre N’Gouan voor Jordi Linneman. Al vrij snel liet N’Gouan zich zien met een knappe actie, maar direct doelgevaar leverde dat niet op. Vlak daarna stond het ineens 0-1. De levensgevaarlijke Tom Kisjes schoot de bal diagonaal kiezelhard achter Veenman.

Trainer Erik van der Meulen van de thuisclub haalde Kristan Boeree naar de kant en verving hem door Derk Veenstra en even later kwam Dennis Westerhof binnen de lijnen voor Bjorn Wagenaar.

Zo’n 20 minuten voor tijd was er een hachelijke situatie voor in het strafschopgebied van de Oosterwoldenaren, maar het leidde niet tot een tweede tegentreffer. De zwarthemden namen de regie vervolgens weer in handen en de druk op de tegenstander nam toe. Kansen leverde dat niet op. Voor het slotoffensief werd de van een zware blessure teruggekeerde Martijn Wieldraaijer ingebracht om Remco van de Avoird af te lossen.

De druk op de tegenstander bleef onverminderd groot. Het duurde tot de laatste minuut van de officiële speeltijd tot er eindelijk een gaatje geprikt werd in de defensie van de roodwitten. Robbin Wagenaar zette sterk door over de rechterflank en bracht uitgerekend Martijn Wieldraaijer in stelling. Met een subtiele voetbeweging wist hij de doelman van DESZ te verschalken en scoorde hij de verdiende 1-1.

In de absolute slotfase probeerden beide elftallen nog voor de winst te gaan, maar gescoord werd er niet meer. De niet kinderachtig fluitende scheidsrechter Sanders floot voor het einde van de wedstrijd, met een puntendeling als gevolg: 1-1.

20220226_160858.jpg

Aanstaande zaterdag gaat de Oosterwoldse hoofdmacht in Groningen op bezoek bij de studenten van The Knickerbockers. Het duel zal in Stad zal om 14:45 uur aanvangen.