SV Oosterwolde niet opgewassen tegen FC Meppel

2e klasse J

3 oktober 2020 15:00

Onbekend

OOSTERWOLDE - De thuiswedstrijd tegen FC Meppel leverde voor SV Oosterwolde een nederlaag op. De Drenten waren de betere ploeg en stonden na 90 minuten met 2-4 aan de goede kant van de score. Bij rust leidden de Drenten reeds met 0-3. De Oosterwoldse treffers werden gefabriceerd door Jordi Linneman en Jean Pierre N’Gouan.

Op een druilerig Sportpark Oostenburg waren het de bezoekers die vrijwel vanaf de aftrap de regie van het duel in handen namen. Al na een paar minuten moest keeper Luca Veenman van SV Oosterwolde handelend optreden. Eerst kwam hij goed zijn doel uit, waardoor een doorgebroken speler de bal niet langs Veenman kreeg en nog in dezelfde aanval bokste hij een harde bal weg.

Enige ogenblikken daarna werd een Drentse corner met het hoofd verlengd en bij de  tweede paal ingekopt. Opnieuw was Luca Veenman paraat. Na een kleine 10 minuten spelen was hij echter kansloos. Na een aanval door het midden verscheen een aanvaller van FC Meppel vrij voor het doel en middels een kalme schuiver was  de openingstreffer een feit (0-1).

Even later werd de score bijna verdubbeld. Een lage voorzet van de rechterkant werd bijna binnen getikt, echter keeper Veenman wist te pareren. De Stellingwervers kwamen aan de andere kant niet verder dan wat speldenprikjes die de bezoekende defensie niet konden verontrusten.

Halverwege het eerste bedrijf verdubbelde FC Meppel de score, al had zij daar wel een eigen doelpunt van de gastheren voor nodig. Na een misverstand kopte Robin Bouland de bal over zijn eigen sluitpost tegen de touwen (0-2). Niet veel hierna werd weifelend optreden in de Friese defensie genadeloos afgestraft en kwam er 0-3 op het scorebord te staan.

Na een half uur spelen was SV Oosterwolde voor de eerste keer in de buurt van succes. Robin Bouland speelde in en na een slim overstapje van Jean Pierre N’Gouan verscheen Robbin Wagenaar oog in oog met de vijandelijke goalie. Met een verdediger in zijn nek, kon Wagenaar tot een puntertje komen, dat met de voet gered werd door de Meppeler doelman.

Niet gek veel later moest Kristan Boeree, nadat eerder een pittige overtreding op hem was begaan, geblesseerd het veld verlaten. Silvan ten Cate was zijn vervanger. Na een corner van Remco Rosema kopte Daniël Kooistra vervolgens net naast en omdat ook een schotje van Jean Pierre N’Gouan geen doel trof, werden de kleedkamers opgezocht met een 0-3 tussenstand.

Trainer Erik van der Meulen van SV Oosterwolde verving in de pauze Daniël Kooistra en Remco Rosema door Jordi Linneman en Robin Bos.

Het eerste gevaar in de tweede helft kwam van de kant van de bezoekers. Een gevaarlijke aanval werd met een knal afgesloten die eindigde tegen de voeten van Luca Veenman.

Na een uur spelen belandde de bal na een hoekschop van Bjorn Wagenaar bij Remco Van de Avoird, die het doel te hoog zocht. Halverwege de tweede 45 minuten viel alsnog de 1-3. Silvan ten Cate had een prima pass in huis op collega-invaller Jordi Linneman, die van buiten het strafschopgebied met een prachtige lob succesvol was. Amper een minuut later was diezelfde Linneman dichtbij de aansluitingstreffer, toen zijn schot rakelings langs de voor hem verkeerde kant van de paal vloog.

Wie dacht dat dit voor de gastheren de aanzet zou zijn voor een slotoffensief, kwam bedrogen uit. Na een diepe bal was een aanvaller van FC Meppel net wat uitgekiender dan de Oosterwoldse defensie en hij schoof de 1-4 tegen het net, waardoor de marge weer op 3 kwam.

Na nog wat kansjes en mogelijkheden voor beide partijen schoot Jean Pierre N’Gouan, na een combinatie tussen Robbin Wagenaar en Robin Bos, de 2-4 binnen. Dit was in de laatste minuut van de officiële speeltijd. Verder kwam de thuisclub niet en zo konden de Meppelaren na het laatste fluitsignaal 3 punten aan het conto toevoegen.

Volgende week zaterdag speelt SV Oosterwolde het uitduel tegen SC Elim. Aftrap om 14.30 uur.