SV Oosterwolde ruim onderuit tegen DZOH

Zwanenveld 2
7827XA
EMMEN

EMMEN - In de uitwedstrijd tegen DZOH moest SV Oosterwolde een ruime nederlaag incasseren. De ploeg uit Emmen leidde halverwege met 2-0. Na de pauze troffen zij nog driemaal doel. Omdat de Stellingwervers het doelnet niet wisten te vinden, stond na het laatste fluitsignaal een 5-0 eindstand op het scorebord.

In het eerste kwartier probeerden de gastheren het met enkele afstandsschoten, die keeper Luca Veenman van SV Oosterwolde vooralsnog niet konden verontrusten. Toen de bezoekers zich hierna voor het eerst bij het doel van de opponent meldden, moest de thuisclubgoalie meteen vol aan de bak. Hij slaagde erin om een knappe inzet van Yannick Akkerman nog net over de kruising te tikken.

Aan de andere kant was het vervolgens wel raak. Een als voorzet bedoeld schot zeilde pardoes achter Veenman tegen de touwen (1-0). Een paar minuten later stond ook de 2-0 op de borden. Middels een prima steekpass werd een aanvaller van DZOH in stelling gebracht, die doeltreffend afrondde. Robin Bouland bracht nog redding. De arbiter van dienst liet eerst nog doorspelen, maar keurde het doelpunt alsnog toe, omdat het leer de doellijn gepasseerd zou hebben.

Trainer Erik van der Meulen van SV Oosterwolde besloot na een half uur spelen om aanvallend te wisselen. Hij verving Remco Rosema en Silvan ten Cate door Bjorn Wagenaar en Jean Pierre N’Gouan. Het was echter de Drentse formatie die andermaal gevaarlijk werd. Een gevaarlijk ogend schot werd nog tijdig door de Friese defensie geblokt.

Vlak voor de pauze had Robin Bos een goede actie in huis. Hij bereikte Remco van de Avoird. Diens pegel werd met moeite tot corner verwerkt door de sluitpost van de Emmenaren. Omdat de hoekschop niets opleverde brak de rust aan met een 2-0 tussenstand.

PHOTO-2021-10-18-14-38-07.jpg

Het eerste gevaar in het tweede bedrijf kwam van Oosterwoldse zijde. Bjorn Wagenaar kon een door Robin Bos genomen corner echter niet tot doelpunt promoveren. Vlak hierna kreeg DZOH twee aardige mogelijkheden om de score verder uit te breiden, maar beide keren stond Luca Veenman op zijn post.

SV Oosterwolde probeerde de aansluitingstreffer te forceren en middels Jordi Linneman, Bjorn en Robbin Wagenaar kwamen er ook kansen op de 2-1, doch het lukte niet om tot scoren te komen.

Ongeveer een kwartier voor tijd gooide de thuisclub het duel in het slot toen de 3-0 werd gefabriceerd. De gasten probeerden het nog wel en zij kregen nog 1 kans. Jean Pierre N’Gouan schoot een rebound echter in de handen van de doelverdediger.

DZOH kreeg in de slotfase veel ruimte voorin en maakte hier goed gebruik van door nog tweemaal te scoren. Na exact 90 minuten floot de scheidsrechter van dienst de wedstrijd ten einde en moest de terugreis naar Oosterwolde met een ruime, ietwat geflatteerde, 5-0 nederlaag aanvaard worden.

Volgende week zaterdag speelt SV Oosterwolde op Sportpark Oostenburg de thuiswedstrijd tegen Gorecht. De aftrap is om 15.00 uur.