SV Oosterwolde op eigen terrein in slotfase ruim langs Drenthina

2e klasse J

28 mei 2022 15:00

M Rozema

OOSTERWOLDE – Het thuisduel tegen Drenthina werd door SV Oosterwolde in een 3-0 overwinning omgezet. Lang bleef de brilstand op het scorebord staan, maar in de slotfase namen de Friezen ruim afstand van de opponent. De volledige Stellingwerfse productie werd gefabriceerd door invallers. Zowel Martijn Wieldraaijer (2 treffers) als Dennis Westerhof (1 doelpunt) kwamen in de loop van de wedstrijd binnen de lijnen.

Het eerste bedrijf kende weinig hoogtepunten. In de laatste minuten kwam het duel pas op gang. Het waren de gasten, die met een goed lopende aanval door het centrum in de buurt van het thuisclubdoel kwamen. Het uiteindelijke schot ging naast. Vlak voor het rustsignaal haalde Jari Wieldraaijer de angel uit een gevaarlijke Drentse aanval. Wieldraaijer raakte daarbij geblesseerd en werd vervangen door jongere broer Martijn Wieldraaijer.

De tweede 45 minuten waren nog maar amper bezig of ook Kristan Boeree kon niet verder. Silvan ten Cate kwam voor hem in het veld. Even later had Martijn Wieldraaijer een prima actie in huis, hij zocht het doel echter te hoog. Aan de andere kant volleerde een bezoekende aanvaller uit een corner niet gek ver over, terwijl enkele ogenblikken hierna keeper Luca Veenman van SV Oosterwolde een hard schot onschadelijk maakte.

Halverwege de tweede helft werden Jean-Pierre N’Gouan en Bjorn Wagenaar vervangen door Jordi Linneman en Dennis Westerhof. Nadat Robbin Wagenaar na goed voorbereidend werk van Martijn Wieldraaijer over had geschoten, kregen de Oosterwoldenaren luttele ogenblikken later een vrije trap. Deze werd door Jelmar de Vries genomen. Via de kluts en een hakje van Martijn Wieldraaijer belandde de bal voor de voeten van Dennis Westerhof die de 1-0 binnen frommelde.

Een minuut daarna bediende Robin Bos Martijn Wieldraaijer. Deze omspeelde de vijandelijke doelman, maar werd binnen de beruchte lijnen pootje gelicht. De resulterende elfmeter werd door dezelfde Wieldraaijer gedecideerd benut (2-0).

Met nog ongeveer 5 minuten op de klok werd Robbin Wagenaar diep gestuurd door Martijn Wieldraaijer. Wagenaar had een fraaie lob in huis, doch zag deze op de lat belanden. In de laatste minuut van de officiële speeltijd waren de rollen omgekeerd. Ditmaal was Wagenaar de aangever en Wieldraaijer het eindstation. Nu was het wel raak. Wieldraaijer bepaalde de eindstand daarmee op 3-0.

IMG_4376.JPG

Aanstaande zaterdag speelt SV Oosterwolde om 15.00 uur het uitduel tegen NEC Delfzijl. Er moet gewonnen worden om de nacompetitie te ontlopen. Bij elke ander resultaat is het team afhankelijk van de uitslagen van The Knickerbockers en De Weide.