SV Oosterwolde verslaat in eigen huis SV Gramsbergen

2e klasse J

6 november 2021 15:00

M Rozema

OOSTERWOLDE - SV Oosterwolde is erin geslaagd om het thuisduel tegen Gramsbergen in een zege om te zetten. Na een 1-2 tussenstand stond er na 90 minuten 3-2 in het voordeel van de fusieclub op het scorebord. De Stellingwerfse productie werd verzorgd door Remco van de Avoird, Kristan Boeree en Bjorn Wagenaar.

De openingsfase was duidelijk voor de bezoekers. Met vlotte combinaties werd een veldoverwicht gecreëerd. Dit leidde er na een minuut of 10 spelen toe, dat een aanvaller van de bezoekers werd gestuit door doelman Luca Veenman van de Oosterwoldigers. Omdat dit volgens arbiter Rozema onreglementair gebeurde, belandde de bal op de stip. De resulterende penalty werd hoog over geschoten.

Niet veel later kregen de gasten alsnog loon naar werken. Na een goede aanval eindigde het resulterende schot vanaf randje 16 meter onhoudbaar tegen de touwen (0-1). Na deze tegenslag namen de Friezen het heft van het duel stevig in handen. De diep gestuurde Robbin Wagenaar kon nog net niet tot afronding komen, enkele ogenblikken later was het wel raak. Na een mislukte inzet van Robin Bouland kwam de bal pardoes voor de voeten van Remco van de Avoird, die koel bleef en de 1-1 binnenschoof.

Niet gek veel hierna stonden de gastheren bijna op voorsprong. Een voorzet van Robbin Wagenaar op Jordi Linneman werd door een verdediger van de ploeg uit Overijssel voor de voeten van Dennis Westerhof gekopt. In kansrijke positie werd Westerhof net genoeg dwarsgezeten door de defensie om tot afronding te kunnen komen.

Na nog enige gevaarlijke momenten voor de Gramsberger veste, die geen treffers opleverden, was het in de slotminuut van het eerste bedrijf uit het niets aan de andere kant wel raak. Middels een uitstekende pass stond een bezoekende aanvaller plotsklaps vogelvrij voor Luca Veenman. Laatstgenoemde werd kansloos gelaten, zodat de beide equipes de thee opzochten met een 1-2 ruststand.

Vlak na de pauze werd Dennis Westerhof gevaarlijk, maar hij slaagde er niet in om tot scoren te komen. Nauwelijks een minuut later lag de gelijkmaker alsnog in het net. Na een sterke actie legde Robin Bouland de bal op het juiste moment terug op Kristan Boeree, die de trekker succesvol overhaalde (2-2).

Halverwege de tweede helft viel de, na later bleek, winnende treffer. Bjorn Wagenaar werd aan de linkerzijde de diepte ingestuurd. Met een fraaie lichaamsbeweging speelde hij zichzelf vrij en met een fraaie pegel liet hij de 3-2 aantekenen.

Gramsbergen probeerde met haar snelle en behendige aanvallers nog wel om een beter resultaat dan een nederlaag te behalen, maar echte kansen kwamen er niet meer. Omdat ook de thuisclub niet meer tot score kwam, eindigde de wedstrijd in een 3-2 overwinning voor de Oosterwoldenaren.

Volgende week is SV Oosterwolde vrij, waarna de competitie op zaterdag 20 november wordt hervat met de uitwedstrijd tegen SV Bedum. Aanvang 15.00 uur.