Gemengde gevoelens na gelijkspel SV Oosterwolde in Zwartsluis

Cingellanden 1
8064DC
ZWARTSLUIS

ZWARTSLUIS – SV Oosterwolde heeft zaterdag op bezoek bij DESZ met 3-3 gelijkgespeeld, nadat het bij rust met 0-2 voor stond. De Oosterwoldse treffers kwamen van Remco van de Avoird, Jean-Pierre N’Gouan en Bjorn Wagenaar.

Op het kunstgras van Sportpark De Cingellanden waren de ploegen in de openingsfase aan elkaar gewaagd. Na zo’n 10 minuten spelen werd de wedstrijd ineens opengebroken. Een mislukt schot van Jean-Pierre N’Gouan belandde in de voeten van Remco van de Avoird. Met een verdediger in zijn nek schoot hij uit de draai knap raak: 0-1. Een handvol minuten later brak Jordi Linneman door op links. Echter, zijn schot ging voorlangs. Een actie van Robin Bos leverde daarna een prima mogelijkheid voor N’Gouan op, maar zijn schot was te slap om de thuisclub-goalie te verontrusten.

Na een kwart wedstrijd deden de gastheren voor het eerst van zich spreken. Voordat ze echt gevaarlijk werden greep Stefan Wagenaar vakkundig in. Kort daarna stond het ineens 0-2. N’Gouan werd vanaf de middenlijn weggestuurd, schudde een verdediger van zich af en schoof de bal kalm tegen de touwen. Vervolgens ging een kopbal van Linneman via een verdediger over en kopte een speler van de thuisploeg uit een corner het leer in de handen van keeper Luca Veenman. Kort voor rust was N’Gouan op snelheid nogmaals gevaarlijk, maar hij slaagde er niet in tot scoren te komen.

Nadat de zwarthemden in de eerste helft overduidelijk de bovenliggende partij waren, leverde het tweede bedrijf een heel ander spelbeeld op. De Overijsselaren kwamen met een missie uit de kleedkamer. Al na 2 minuten wisten zij in de persoon van Tom Kisjes de aansluitingstreffer op het bord te krijgen: 1-2. DESZ voerde de druk op de Stellingwervers flink op. In het eerste kwartier na de pauze kregen zij enkele goede kansen, maar doelman Veenman capituleerde niet. Uit het niets brak N’Gouan andermaal door. De sluitpost van de roodhemden dwong hem knap naar buiten, maar de Oosterwoldenaren behielden het balbezit. De voorzet die volgde werd door N’Gouan binnen geprikt, maar de treffer werd afgekeurd wegens buitenspel. Kristan Boeree werd vervangen door Bjorn Wagenaar en Martijn Wieldraaijer kwam Jean-Pierre N’Gouan aflossen.

Met nog een minuut of 20 te spelen werd het verdiend 2-2 via Frank Kuurman. De Friezen gingen niet bij de pakken neer zitten en toonden veerkracht. Luttele minuten later slaagden ze erin opnieuw op voorsprong te komen. Een knappe pass van Linneman bereikte invaller Bjorn Wagenaar. Vanaf de rand van het strafschopgebied haalde hij vernietigend uit en maakte er 2-3 van. Niet gek veel later probeerde Martijn Wieldraaijer het met een bekeken boogbal, maar zijn poging ging ruim over. De thuisclub zette nogmaals aan en 10 minuten voor tijd resulteerde dit in de 3-3 via Mika Esteie. In de slotfase hadden de Sluzigers de volle buit uit het vuur kunnen slepen, maar een tweetal enorme kansen werden niet doeltreffend afgerond.

Na het laatste fluitsignaal van arbiter Buitenhuis restte beide teams een punt. Door de resultaten op de overige velden is SV Oosterwolde gezakt naar plaats 12 op de ranglijst. Aan het eind van de competitie betekent die positie nacompetitie tegen degradatie. Om dat lot te ontlopen zal aanstaande zaterdag gewonnen moeten worden van Drenthina. Op het eigen Sportpark Oostenburg zal om 15.00 uur worden afgetrapt.