SV Oosterwolde krijgt SV Bedum niet op de knieën

Veenhofweg 1
8431NH
OOSTERWOLDE FR

OOSTERWOLDE – Het is SV Oosterwolde afgelopen zaterdag niet gelukt te winnen van SV Bedum. Robbin Wagenaar zette zijn ploeg op voorsprong, maar kort voor rust werd het via een uiterst dubieuze penalty gelijk. In de tweede helft werd niet gescoord, waardoor 1-1 de eindstand werd.

De thuisploeg startte sterk, maar de eerste mogelijkheid was voor de gasten. Keeper Luca Veenman hield zijn team op de been met een goede ingreep. Na een kwartier spelen was het aan de andere kant wel raak. Jordi Linneman leverde een puntgave voorzet af en Robbin Wagenaar kopte de bal tegen de touwen: 1-0. In het vervolg van de eerste helft werd een schot van diezelfde Wagenaar knap gepareerd door de goalie, terwijl een schot van de gasten ruim over de veste van Luca Veenman zeilde.

Kort voor rust kregen de paarshemden een cadeautje van scheidsrechter Postma. Een aanvaller wilde zich tussen twee verdedigers doorwurmen, leek de bal kwijt te raken en besloot zich maar te laten vallen. Postma twijfelde even en besloot toen alsnog naar de stip te wijzen. Luc Kuiper wist wel raad met dit buitenkansje en schoot de bal feilloos binnen: 1-1. Met deze stand werd ook de rust bereikt. Bjorn Wagenaar moest noodgedwongen vervangen worden, Giovanni Bos kwam voor hem binnen de lijnen.

Het tweede bedrijf was nog maar amper onderweg of de invaller was gevaarlijk. Bos schatte een voorzet van Remco van de Avoird op waarde, maar de bal ging net over. De zwarthemden kregen wat mogelijkheden, maar moesten daarnaast uitkijken voor snelle uitbraken van de Bedumers.

Toen er driekwart van de wedstrijd gespeeld was kreeg de thuisclub een corner. Remco van de Avoird slingerde deze keurig op het hoofd van Jari Wieldraaijer. Zijn harde kopbal ging via de handen van de Groninger sluitpost tegen de lat. De Stellingwervers waren duidelijk de bovenliggende partij, maar kwamen tekort in de afronding. Een vrije trap en een corner van Jelmar de Vries leverden hachelijke situaties op, maar geen doelpunt.

Na 90 minuten floot arbiter Postma voor het laatst en was de puntendeling een feit: 1-1. De formatie van Erik van der Meulen zal daar het minst content mee zijn.

IMG_8127.JPG

Aanstaande zaterdag reizen de Friezen af naar Gramsbergen. Beide ploegen ontlopen elkaar niet veel op de ranglijst. De aftrap in Overijssel is om 14.30 uur.