SV Oosterwolde herpakt zich met zege op Achilles 1894

Martin Luther Kingweg 11
9403PA
ASSEN

ASSEN - Na een tweetal forse nederlagen heeft SV Oosterwolde het pad der overwinningen weer teruggevonden. In Assen werd Achilles 1894, dat bij rust nog met 1-0 leidde, met 1-2 verslagen. Met een dubbelslag halverwege het tweede bedrijf leidde Robbin Wagenaar zijn ploeg naar de zege. Door deze driepunter scharen de Oosterwoldenaren zich weer in de middenmoot.

In een druilerig Assen kwam het eerste gevaar van de gasten. Een vrije trap van Remco van der Avoird werd door de thuisclubdoelman knap uit de bovenhoek geplukt. Niet veel later was de Asser sluitpost andermaal op zijn post bij een inzet van Robbin Wagenaar. De gastheren werden na een minuut of 25 spelen uit een hoekschop voor de eerste keer gevaarlijk. Keeper Luca Veenman van SV Oosterwolde stond zijn mannetje en keerde het schot van zijn tegenstander.

Enige minuten later had Yannick Akkerman een goede voorzet in huis, die Dennis Westerhof bereikte. Westerhof kon het doel echter niet vinden. De Drenten slaagden hier vlak voor rust wel in. Uit een corner werd de bal langs de kansloze Veenman gekopt. 1-0 was tevens de ruststand.

In de tweede 45 minuten waren het andermaal de Stellingwervers die voor het eerst van zich lieten horen. Eerst schoot Yannick Akkerman niet zo gek ver naast, vervolgens werd de solerende Westerhof gestuit door de goalie van Achilles en daarna was het Jordi Linneman wiens pegel een prooi voor diezelfde sluitpost werd.

Trainer Erik van der Meulen paste hierna een dubbele wissel toe. Jean Pierre N’Gouan en Bjorn Wagenaar kwamen binnen de lijnen voor Dennis Westerhof en Jelmar de Vries. De beide invallers stonden koud in het veld, of de ploeg uit de Drentse hoofdstad had de marge bijna verdubbeld. De lat stond nieuw Achilles-succes in de weg.

Vlak daarna had invaller Bjorn Wagenaar een prachtige diepe pass op broer Robbin in huis. Laatstgenoemde wist hier wel raad mee en dirigeerde het leer tegen de touwen (1-1). Amper een minuut later zette Robbin Wagenaar de wedstrijd op zijn kop. Na een pass van Remco van der Avoird speelde Wagenaar handig zijn tegenstander uit en liet hij de 1-2 aantekenen.

Het had niet veel gescheeld of Wagenaar had een paar ogenblikken later een hattrick op zijn naam staan, ware het niet dat hij net tekort kwam om een voorzet van Robin Bos tot doelpunt te verzilveren.

In de slotfase was Jean Pierre N’Gouan dichtbij de 1-3, doch hij zocht de vijandelijke veste een tikje te hoog. Kristan Boeree kwam Robbin Wagenaar nog vervangen. Gescoord werd er, ondanks nog een hachelijke situatie in het Friese strafschopgebied, niet meer, zodat na het laatste fluitsignaal van arbiter Van der Kerk de 3 punten mee gingen naar Oosterwolde.

Volgende week zaterdag staat de thuiswedstrijd tegen SV Gramsbergen op het programma. Op Sportpark Oostenburg wordt om 15.00 uur afgetrapt.