SV Oosterwolde en FC Meppel delen opnieuw de punten

2e klasse J

19 maart 2022 15:00

P.G.M. Hulsmeijers

OOSTERWOLDE – Afgelopen zaterdag heeft ons vlaggenschip doelpuntloos gelijkgespeeld tegen FC Meppel. Veel kansen waren er niet, maar beide ploegen kregen mogelijkheden een driepunter uit het vuur te slepen. Uiteindelijk werd er niet gescoord en werden de punten, net als in september in Meppel (3-3), eerlijk verdeeld.

Op het nog altijd slecht bespeelbare hoofdveld in Oosterwolde was goed voetbal vrijwel niet mogelijk. Door de vele hobbels stuiterde de bal alle kanten op en werd door beide teams veelal de lange bal gehanteerd. De toeschouwers zagen vooral een spannende wedstrijd, maar er viel niet veel te genieten.

Met bijna een kwart wedstrijd op de klok werden de gasten voor het eerst gevaarlijk. Een goed genomen hoekschop werd ingekopt, maar ging over de veste van doelman Luca Veenman. Na een halfuur spelen leverde Martijn Wieldraaijer een goede voorzet af op Jordi Linneman. Linneman kon de bal onvoldoende richting geven, waardoor zijn kopbal ongevaarlijk over ging.

Kort daarna kopte Bjorn Wagenaar de bal voorlangs uit een corner van Jelmar de Vries. Diezelfde Wagenaar had een minuut later een goede actie in huis. Echter, zijn schot werd door een verdediger geblokt. Vlak voor rust stoomde Robin Bos op over de linkerflank. Zijn voorzet bereikte Bjorn Wagenaar, maar ook deze kopbal ging over het doel van de Drenten.

In de rust werd Martijn Wieldraaijer vervangen door zijn broer Jari. Het tweede bedrijf was weinig enerverend. Zowel de zwarthemden als de groenwitten creëerden weinig kansen. Het duurde tot een kwartier voor tijd toen de Meppelers tweemaal kansrijk waren. Eerst werd een goed schot knap gepareerd door keeper Veenman en even later schoot een aanvaller uit de draai over.

Vlak voor het verstrijken van de 90 minuten kreeg Jari Wieldraaijer een grote kans om de overwinning binnen te halen. Hij kon de trekker onvoldoende overhalen en werd daarnaast flink getorpedeerd door de doelverdediger, waardoor een doelpunt uitbleef. Scheidsrechter Hulsmeijers uit Oldenzaal floot vervolgens voor het einde, waardoor de wedstrijd eindigde in 0-0.

IMG_8281.JPG

Aanstaande zaterdag staat voor de formatie van trainer Erik van der Meulen een uitwedstrijd op het programma. In Haren worden de degens gekruist met kampioenskandidaat Gorecht. De aftrap is om 15.00 uur.