SV Oosterwolde loopt in Bedum tegen nederlaag aan

Sportlaan 12
9781CL
BEDUM

OOSTERWOLDE - SV Oosterwolde heeft geen punten overgehouden aan de uitwedstrijd tegen SV Bedum. De gastheren kwamen na een klein half uur spelen op een 1-0 voorsprong. In de slotfase misten de Stellingwervers een penalty, waarna de ploeg uit Bedum diep in blessuretijd de zege met  een 2e treffer veiligstelde.

Het eerste gevaar van het duel vond plaats voor de Groningse veste, echter het schot van Dennis Westerhof werd redelijk eenvoudig door de vijandelijke doelman gestopt. Aan de andere kant kwam de thuisclub op het oog gevaarlijk door, doch uiteindelijk ontstond er geen kans of mogelijkheid. Na ruim een kwartier spelen testte Robin Bos de kwaliteiten van de sluitpost van SV Bedum. Middels een stijlvolle redding werd het gevaar verijdeld.

Nadat een Bedumer pegel maar net naast de kooi van keeper Luca Veenman van SV Oosterwolde vloog, was het enige ogenblikken daarna wel raak. Een goede kopbal liet Veenman kansloos (1-0). Vlak voor het rustsignaal lag de gelijkmaker bijna in het net. De lat voorkwam een treffer van Dennis Westerhof, zodat de pauze aanbrak met een tussenstand van 1-0.

De tweede 45 minuten waren nog maar amper bezig of Jean Pierre N’Gouan had een goede actie in huis. Hij bediende Jordi Linneman, maar zijn schot kon de goalie van de thuis spelende equipe niet verontrusten. Ook Robbin Wagenaar kwam in kansrijke positie terecht. Zijn resulterende rollertje leverde geen gevaar op. Hetzelfde gold voor de pegel van Jordi Linneman, wiens trekker te hoog was afgesteld.

Met nog ongeveer een kwartier te spelen kreeg SV Bedum 2 kansen om de score te verdubbelen. Eerst redde Luca Veenman knap in een 1 tegen 1 situatie en hierna werd uit een corner via de lat over gekopt.

De Oosterwoldenaren zetten aan voor een slotoffensief en er kwamen goede kansen. Eerst leek Remco van der Avoird de gelijkmaker te produceren, ware het niet, dat op het laatste moment een been van een opponent in de weg stond. Vervolgens belandde een inzet van de diep gestuurde Robbin Wagenaar tegen de buitenkant van de paal. De grootste kans was voor Remco van der Avoird. Nadat Jean Pierre N’Gouan binnen de beruchte lijnen onderuit werd gehaald, belandde de bal op de stip. Van der Avoird wist dit buitenkansje niet te verzilveren: hij schoot naast.

Toen de klok al een tijdje op 90 minuten stond, produceerde het team uit Groningen de 2-0, waarna de wedstrijd beslist was.

Volgende week zaterdag speelt SV Oosterwolde het thuisduel tegen SC Elim. Op Sportpark Oostenburg wordt om 14.30 uur afgetrapt.