SV Oosterwolde bekert verder na zege op FC Assen

De Hoogspanningsweg 6
9408CZ
ASSEN

ASSEN - Voor de tweede week op rij speelde SV Oosterwolde een wedstrijd in Assen. En evenals 7 dagen eerder, toen Achilles 1894 werd verslagen, verlieten de Stellingwervers de Drentse hoofdstad met een overwinning. Ditmaal werd FC Assen aan de zegekar gebonden, in de eerste knock-out ronde van de KNVB beker. Na 90 minuten stond een eindstand van 0-2 op het scorebord. Beide Friese treffers werden gefabriceerd door Giovanni Bos.

In de eerste helft van het eerste bedrijf tastten de beide formaties elkaars kwaliteiten wat af, wat ervoor zorgde dat er weinig te beleven viel. Na ruim 20 minuten spelen deelden de bezoekers een eerste speldenprik uit. Giovanni Bos schoot na een fraaie individuele actie net voorlangs. Enige minuten later ontstond een aardige scrimmage in de doelmond van FC Assen, momenteel de trotse koploper van de zaterdag 4e klasse D, tot een doelpunt leidde dit echter niet.

Omdat sluitpost Jarno Atsma vlak voor rust een prima antwoord had op een inzet na een goed opgezette Asser aanval, zochten de beide equipes de thee op met een doelpuntloze tussenstand.

De tweede 45 minuten hadden heel wat meer spektakel te bieden. Al na een paar ogenblikken werd Martijn Wieldraaijer de diepte ingestuurd. Hij werd door een verdediger van FC Assen gestopt op de rand van de 16. Een actie die laatstgenoemde rood opleverde. De toegekende vrije trap, genomen door Jelmar de Vries, werd gekeerd door de vijandelijke keeper.

Aan de andere kant werd, na een snelle uitbraak, een aanvaller van de Drentse ploeg vrij voor goalie Atsma gezet, doch zijn pegel verdween over het doel.

Na ongeveer een uur spelen kwamen de bezoekers op voorsprong. Een door Jelmar de Vries genomen hoekschop werd door Giovanni Bos gepromoveerd tot doelpunt (0-1). Halverwege de tweede helft werden de gebroeders Bjorn en Robbin Wagenaar vervangen door Twan Borger en Bas Ottenhoff.

Met nog ruim een kwartier op de klok stopte Gevero van der Veen een tegenstander onreglementair af. Dit leverde Van der Veen een gele prent op, terwijl de thuisclub mocht aanleggen voor een vrije trap. Deze werd op de lat boven Atsma geschoten.

Ruim 5 minuten hierna gooiden de gasten het duel in het slot. De doorgebroken Martijn Wieldraaijer leverde een assist op maat af op Giovanni Bos, die hier wel raad mee wist en het leer tegen de touwen werkte, waarmee hij de eindstand op 0-2 bepaalde en de zwarthemden doordrongen tot de volgende bekerronde.

Volgende week heeft SV Oosterwolde een vrij weekend. Op 5 november staat vervolgens de thuiswedstrijd tegen SV Marum op het programma. Op Sportpark Oostenburg wordt dan om 14.30 uur afgetrapt.