SV Oosterwolde als een van de eerste doellijntechnologie in Noord Nederland

3 juni 2022 15:15

De amateurverenigingen SV Oosterwolde en SV Jistrum gebruiken als eerste voetbalverenigingen doellijntechnologie. De beide clubs hebben afgelopen weekend het systeem in gebruik genomen.

Het systeem "Shot on Target", de Engelse term voor een schot op doel, wordt sinds 2020 getest op de KNVB campus en herkend doelpunten en doelpogingen. Het systeem is geïntegreerd in de doelpaal.

De doelpogingen en doelpunten worden automatisch in de Shot on Target app geplaatst. Krijgt het doelpunt of doelpoging een like dan verschijnt deze ook op het scherm in de kantine.  De club kan na elk doelpunt sponsoren plaatsen. Zo kunnen de clubs na de moeilijke corona periode eventueel aan het systeem verdienen. Het systeem kost slechts 39,95 per maand doordat er onderdelen van oude telefoons worden gebruikt en natuurlijke 3D geprinte materialen. Het systeem is derhalve ook circulair. In 2023 zal het systeem via een strip op de lat zonne-energie vergaren.

Wij hebben mede dankzij onze sponsor Mezutec Waterzuiveringssystemen de beschikking over dit systeem op het hoofdveld en op 1 jeugdveld.

Check hier het filmpje over het systeem: https://www.youtube.com/watch?v=W4eXMfGK2CQ&t=35s

Het systeem is in 2019 ontworpen door Kor van der Bij "Het is geen systeem dat dient als VAR. Het kan ook 1 en soms 2 minuten duren voordat de beelden beschikbaar zijn in de app. Dat duurt te lang voor een scheidsrechter.

Het systeem is er voor iedereen. Hoe leuk is het dat een voetbalverenigingen om alle doelpunten terug kan kijken onder het genot van een kop koffie of een biertje? En iemand van de O11-2 kan ook een prachtige omhaal of een bal in de kruising schieten. Overigens zijn het niet alleen doelpunten. Ook mooie reddingen krijgen veel likes."

Het is de bedoeling dat eind dit jaar 100 clubs zijn voorzien met de nieuwe technologie.

Wil je niks missen? Download dan nu de app en wie weet zie jij jezelf straks op het grote scherm in de kantine!

available-on-the-app-store-1345130940-2.jpeg     Get-it-on-google-play-badge.png