SV Oosterwolde en Gramsbergen komen remise overeen

14 april 2022 20:00

GRAMSBERGEN – Op bezoek in Gramsbergen is SV Oosterwolde er niet in geslaagd de drie punten te pakken. Bij rust leidde de thuisploeg met 1-0. In de tweede helft was Robin Bos met een doelpunt verantwoordelijk voor de 1-1 eindstand.

De wedstrijd die zo’n beetje alle weersomstandigheden voorbij zag komen, begon gelijk opgaand, maar de gastheren waren het gevaarlijkst. De eerste waarschuwing was een afstandsschot dat boven keeper Luca Veenman op het aluminium uiteenspatte. Na iets meer dan een kwartier werd wel gescoord. Bij een corner zag de Stellingwerfse defensie er niet goed uit en Roy Seinen kon bij de tweede paal binnenkoppen: 1-0. Even later had Giovanni Bos een uitstekende actie in huis. Hij schudde twee man van zich af en zette voor op Robbin Wagenaar. Zijn kopbal miste richting en ging over.

Binnen het halfuur waren de bezoekers nog tweemaal gevaarlijk. Echter, schoten van Yannick Akkerman en Jordi Linneman werden door de doelman vakkundig onschadelijk gemaakt. In de tegenstoot waren de Overijsselaren kansrijk, maar een schot van Seinen ging huizenhoog over. Vlak voor rust schoot Remco van de Avoird een vrije trap net naast en wist Robin Bos een aanval van de groenwitten in de kiem te smoren. Derhalve werd de rust bereikt bij een 1-1 stand.

Na de thee verving Jelmar de Vries aanvoerder Stefan Wagenaar. In de tweede helft waren de zwarthemden duidelijk de bovenliggende partij. Schoten van Remco van de Avoird en Robin Bos werden geblokt en een goede voorzet van Robin Bos werd gemist door Giovanni Bos. Kort daarna zette Silvan ten Cate met een splijtende pass Jordi Linneman aan het werk. Zijn voorzet op Robbin Wagenaar kon ternauwernood door de thuisclubverdediging weggewerkt worden. Remco van de Avoird raakt van afstand de paal toen de goalie Gramsbergen ver uit zijn doel was.

De Oosterwoldse druk bleef aanhouden. Joey Latumalea kwam noodgedwongen binnen de lijnen voor Jelmar de Vries. Met minder dan 10 minuten op de klok was het eindelijk raak voor de bezoekers. De bal werd teruggelegd op Robin Bos en hij schoot de bal onhoudbaar tegen de touwen: 1-1. Een paar minuten na de gelijkmaker moest Luca Veenman nog een keer vol aan de bak om een vrije trap uit zijn domein te houden. In de blessuretijd kreeg Jordi Linneman nog een dot van een kans, maar hij schoot kiezelhard op de lat.

20220409_155259.jpg

Gescoord werd er niet meer. De prima leidende scheidsrechter Gils floot voor het eind van de wedstrijd, waardoor beide teams hielden er een punt aan overhielden. Aanstaande zaterdag speelt SV Oosterwolde in eigen huis tegen LTC uit Assen. De aftrap voor dit duel is 14.30 uur.