SV Oosterwolde wint na spectaculair duel van Be Quick Dokkum

26 mei 2023 11:15

DOKKUM - Het is SV Oosterwolde gelukt om de uitwedstrijd bij Be Quick in een winstpartij om te zetten. Bij rust hielden de beide ploegen elkaar nog in evenwicht (1-1). Toen de ploeg uit Dokkum vlot na de hervatting een 3-1 voorsprong nam, leken de punten uit het zicht. De gasten wisten echter nog driemaal tot scoren te komen, zodat er een eindstand van 3-4 op het scorebord kwam. Robin Bos was verantwoordelijk voor zowel de aansluitings- als de winnende treffer. Jelmar de Vries en Robbin Wagenaar waren de overige doelpuntenmakers.

Waren de eerste beide kansen van het duel voor de Dokkumers, de eerste keer dat de Oosterwoldse fusieclub gevaarlijk werd, was het direct raak. Na een mooie pass van Robbin Wagenaar wist Jelmar de Vries succesvol af te ronden (0-1).

Lang konden de Oosterwoldenaren niet van de voorsprong genieten, want nauwelijks 10 minuten later stond het middels een kopgoal weer gelijk (1-1). Na andermaal een goede actie van Robbin Wagenaar had het zomaar 1-2 kunnen staan, echter het schot van Martijn Wieldraaijer verdween langs de voor hem verkeerde kant van de paal. De paal was na ruim een half uur spelen het eindstation van een snelle uitbraak van de gastheren.

In het restant van het eerste bedrijf kregen de Stellingwervers nog 3 aardige mogelijkheden om met een voorsprong de rust in te gaan. Eerst kwam Robbin Wagenaar na een steekpass vrij voor de vijandelijke keeper, maar zijn lobje ging via diens vingertoppen over het doel. Vlak hierna werd Martijn Wieldraaijer, na goed doorzetten van Robbin Wagenaar, in stelling gebracht, doch het resulterende schot werd in een overvol strafschopgebied geblokt. Omdat een venijnige knal van Jelmar de Vries via de sluitpost net naast ging, werd de kleedkamer  opgezocht met een 1-1 tussenstand.

Wat er in de thee van de spelers van Be Quick zat, is niet bekend, maar zij startten het tweede bedrijf furieus. En binnen 2 minuten hadden zij een voorsprong te pakken. Een strakke pegel belandde langs de kansloze goalie Jarno Atsma van SV Oosterwolde onhoudbaar in de kruising (2-1). Enige ogenblikken later werd het ook 3-1, toen een snelle aanval feilloos werd afgerond. Het had ook zomaar 4-1 kunnen staan, toen een Dokkumer aanvaller vogelvrij voor Jarno Atsma kwam te staan. Het schot ging net naast. Daar ontsnapten de gasten.

Halverwege het tweede bedrijf kwam Sander van Rozen binnen de lijnen voor Giovanni Bos. Niet gek veel later kwamen de equipe uit Oosterwolde weer terug in de wedstrijd. Na een goede voorzet van links maakte Robin Bos op fraaie wijze 3-2.

De in het wit opererende zwarthemden gingen hierna met volle kracht in de aanval voor de gelijkmaker en drukten de opponent ver terug. Als snel kwam de beloning toen Robbin Wagenaar, na goed werk van invaller Sander van Rozen, de 3-3 binnen werkte. Even later werd een schot van diezelfde Van Rozen ternauwernood over getikt door de goalie van Be Quick.

Met nog een minuut of 10 op de klok werd Jelmar de Vries vervangen door Gevero van de Veen. Amper 3 minuten daarna kreeg de thuisclub een grote kans om de leiding te heroveren, doch het leer werd net naast geschoten.

Het tempo ging bij SV Oosterwolde nog wat verder omhoog om de volle winst binnen te halen en zo de laatste strohalm om nacompetitie te ontlopen te pakken. En de bezoekers zouden in hun missie slagen. Na een vlotte combinatie tussen Jari en Martijn Wieldraaijer kon Robin Bos het winnende doelpunt binnen prikken (3-4).

Na nog een spannende slotfase blies scheidsrechter Rik Berends, die terug kan kijken op een goede wedstrijd, voor de laatste keer en kan Oosterwolde zich opmaken voor de laatste wedstrijd van dit seizoen om te proberen de nacompetitie te ontlopen.

Aanstaande zaterdag staat voor SV Oosterwolde deze laatste competitiewedstrijd op het programma, als VEV’67 uit Leek op Sportpark Oostenburg op bezoek komt. Het duel begint om 15.00 uur.

Vanaf 13.00 uur worden de nieuwe kleedkamers feestelijk geopend, waarvoor alle leden, supporters, sponsoren en andere belangstellenden van harte zijn uitgenodigd.