SV Oosterwolde deelt de punten met Zuidhorn

14 november 2022 21:15

ZUIDHORN - Het uitduel tegen VV Zuidhorn leverde SV Oosterwolde een puntje op. Na een doelpuntloze ruststand namen de Oosterwoldenaren na een klein uur spelen de leiding door een treffer van Sander van Rozen. Aangezien de gastheren hier daarna eveneens een treffer tegenover wisten te stellen, eindigde de wedstrijd in een 1-1 puntendeling.

Het duurde lang voordat het duel op gang kwam. Pas na ruim een half uur spelen viel het eerste wapenfeit te noteren. Dit resulteerde wel meteen bijna in een doelpunt. Een schot van een aanvaller van de thuisclub teisterde de deklat boven keeper Anne Blomsma van SV Oosterwolde. De Stellingwerfse goalie diende in de laatste minuut van het eerste bedrijf al zijn talenten aan te spreken om een gevaarlijke Groninger aanval te pareren. Omdat Blomsma slaagde in zijn taak, zochten de beide teams de thee op met de brilstand.

Na een kwartier spelen in het tweede bedrijf zette Robbin Wagenaar goed door. Hij bezorgde zichzelf een aardige kans, die knap schadeloos gemaakt werd door de sluitpost van de Zuidhorners. Het bleek uitstel van executie voor de thuisclub. Enige ogenblikken later had Robin Bos namelijk een mooie voorzet in huis, die op waarde geschat werd door Sander van Rozen. Laatstgenoemde trof via de binnenkant van de paal doel (0-1).

Lang konden de bezoekers niet van de voorsprong genieten. Luttele minuten na de openingstreffer produceerde Zuidhorn, na een snelle aanval over de rechterkant, de gelijkmaker (1-1). In de minuten die daarop volgden, moest Anne Blomsma tot driemaal toe vol aan de bak om verder onheil te voorkomen.

Met nog ongeveer 10 minuten te spelen scoorde Robbin Wagenaar wel, doch zijn doelpunt werd geannuleerd door de, overigens prima leidende, arbiter van dienst, die een overtreding van Wagenaar had geconstateerd. De zojuist voor Jean Pierre N’Gouan ingevallen Giovanni Bos kreeg nog een goede kans om zijn ploeg op voorsprong te zetten, doch zijn pegel werd uitstekend gepareerd door de doelman van Zuidhorn, zodat het scorebord na 90 minuten een 1-1 eindstand aangaf.

20221112_152427.jpg

Volgende week zaterdag staat voor SV Oosterwolde de thuiswedstrijd tegen LTC uit Assen op het programma. Op Sportpark Oostenburg wordt om 14.30 uur afgetrapt.